بسیاری از خانم‌ها برای محکم شدن و تقویت ناخن‌های خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. ناخن‌های محکم باعث می‌شوند زیبا به نظر برسند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال روش‌هایی برای تقویت و محکم کردن ناخن‌های خود هستید توصیه می‌شود این مطلب از مجله دلتا را تا آخر بخوانید تا با روش‌های تقویت ناخن خانگی آشنا شوید.
روش اول استفاده از روغن‌های دارویی برای تقویت ناخن خانگی

همانطور که استفاده از روغن‌های تازه برای ناخن‌ها مناسب هستند و شرایط بهتری را برای تقویت آن‌ها فراهم می‌کنند. با این حال همیشه قبل از استفاده، یک تست روی پوست خود انجام دهید تا در صورت بروز حساسیت، از مصرف آن جلوگیری کنید.
روغن زیتون

زیتون حاوی ویتامین E است که به بهبود گردش خون، ترمیم ناخن‌های خشک، آسیب‌دیده، شکننده و تقویت آن‌ها کمک کند.
روغن دانه کتان

کتان حاوی مواد مغذی مثل منیزیم، روی، پتاسیم، ویتامین B و پروتئین است که برای تقویت و حفظ سلامتی ناخن‌ها بسیار لازم و ضروری است. همینطور روغن دانه کتان حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که نقش بسزایی در سلامت ناخن‌ها را بر عهده دارد.
روغن نارگیل جهت تقویت ناخن خانگی

از روغن نارگیل برای مرطوب نگه داشتن ناخن‌ها، جلوگیری از لایه لایه شدن آن و نرم شدن کوتیکول‌ها استفاده کنید. با استفاده از روغن نارگیل می‌توانید مشکلات قارچی ناخن را بهبود ببخشید.

تقویت ناخن خانگی
روش دوم استفاده از مرکبات دارویی

اگر به مرکبات حساسیت دارید استفاده از این روش برای شما جهت تقویت ناخن خانگی نیست. همانند روش اول، این روش نیز ممکن است چند هفته طول بکشد تا متوجه بهبودی شوید. اگر بریدگی یا زخم روی دست خود دارید توصیه می‌شود از مرکبات استفاده نکنید، زیرا باعث التهاب زخم یا بریدگی می‌شود.
آب پرتقال

برای افزایش رشد ناخن‌ها، آن را در آب پرتقال بخیسانید. آب پرتقال دارای ویتامین C زیادی است که باعث تقویت و سالم‌تر شدن ناخن‌ها می‌شود.
لیمو جهت تقویت ناخن خانگی

لیمو همانند پرتقال سرشار از ویتامین C است. از مهم‌ترین خواصی که لیمو برای ناخن‌ها دارد می‌توان به درخشان کردن و از بین بردن زردی ناخن‌ها اشاره کرد.
گیاه دم اسب

گیاه دم اسب سرشار از مواد معدنی، سلیس و کلسیم است که سلامت ناخن‌ها را بهبود می‌بخشد.
گوجه

گوجه فرنگی حاوی بیوتین است که باعث می‌شود ناخن‌ها براق و ضخیم شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *