خشکی گردن یک مشکل رایج در جامعه مدرن است. تحقیقاتی که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) انجام شده‌است نشان می‌دهند که بیش از ۱۷٪ از زنان و بیش از ۱۲٪ از مردان از نوعی درد گردن یا خشکی گردن رنج می ‌برند. بنابراین، در این نوشتار برخی از نکات و تمرینات ساده را گردآوری کرده‌ایم که به شما در درمان درد و خشکی گردن کمک می‌کنند.

تکنیک برای درمان درد و خشکی گردن
تکنیک های درمان درد و خشکی گردن
۱. تمرین کششی انجام دهید

متوقف کردن فعالیت‌های روزمره برای انجام تمرینات کششی به منظور جلوگیری از خشکی گردن بسیار مفید است. به عنوان یک نمونه از تمرینات کششی مخصوص گردن، مراحل زیر را دنبال کنید:

– شانه‌های‌تان را بچرخانید.

– تیغه‌های شانه را بارها به هم فشار دهید.

– گوش خود را به آرامی به سمت هر شانه پایین بیاورید.

– به آرامی سر خود را به چپ و راست بچرخانید.

دست‌ها را بالای گوش‌تان قرار داده و با انگشتان دست به آرامی فشار وارد کنید و در مقابل توسط عضله گردن مقاومت کنید تا سر به حالت ایستاده قرار گیرد و از جایش تکان نخورد.
۲. از سرما یا گرما استفاده کنید

برای کاهش التهاب موضعی، یک کیسه سرمایشی یا گرمایشی ممکن است بهترین گزینه باشد. قرار دادن مقداری یخ روی ناحیه برای رفع التهاب مفید است و اعمال گرما روی گردن می‌تواند جریان خون را تحریک کند. هر دو روش درمانی موثر هستند و این بیماران هستند که باید انتخاب کنند کدام روش را بیشتر دوست دارند. حتی می‌توان از این روش‌ها به صورت یکی در میان استفاده کرد.
۳. تعداد بالش‌ها را کم کنید

در هنگام خواب استفاده از تعداد زیادی بالش در تخت می‌تواند برای گردن شما مضر باشد. ارتفاع زیاد بالش، انحنای گردن را در حد زیاد نگه می‌دارد و منجر به درد به محض بیدار شدن می‌شود. از خوابیدن روی بالش‌های بسیار سفت نیز خودداری کنید، زیرا اجازه حرکت کافی به گردن نمی‌دهند.
۴- ماساژ حرفه‌ای بگیرید

ماساژ ملایم در نواحی دردناک و خشک اگر به درستی انجام شود، می‌تواند باعث کشش عضلات گردن و پشت شود. علاوه بر این، ماساژ می‌تواند درد گردن را کاهش دهد، دامنه حرکت را افزایش دهد و حتی استرس را تسکین دهد.
۵. کمی در اطراف قدم بزنید

اگر در دفتر و پشت میز کار می‌کنید یا زمان زیادی را پشت کامپیوتر می‌نشینید، ممکن است گردن درد زیادی داشته باشید. اگر هر چند وقت یکبار بلند شوید و تمرین کنید، می‌توانید گردن خود را از ماندن در وضعیت ناسالم برای مدت طولانی رها کنید.
۶. طب سوزنی را امتحان کنید

این روش برای هزاران سال در طب چینی مورد استفاده قرار گرفته‌است و شامل فرو کردن سوزن در نقاط فشار بدن است که تنش را برطرف می‌کند و به درد مزمن در ناحیه گردن کمک می‌کند.
۷. روی زبان‌تان چنگال بزنید

زبان‌ شامل اطلاعات ارزشمندی در مورد مشکلات بدن، از جمله مشکلات گردن است. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، طب سوزنی می‌تواند به تسکین درد کمک کند، و نوع خاصی از آن وجود دارد که می‌تواند کمک زیادی به شما کند. این روش، طب سوزنی لینگوال نام دارد و شامل تحریک ۱۰ تا ۳۰ باره نوک زبان با چنگال (یا انگشتان) است. با این روش درد در گردن شما به سرعت فروکش می‌کند.
۸. سر پایین به تلفن همراه‌تان نگاه نکنید

نکته آخر این است که هنگام استفاده از تلفن همراه‌تان، آن را طوری در دست‌تان نگیرید که در موقعیت پایین‌تر از سرتان قرار بگیرد. نگه داشتن سر رو به پایین باعث تشدید خشکی گردن و افزایش درد می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که تلفنرا تا حد امکان در سطح چشم نگه می‌دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *