جوجه چینی یکی از غذاهای معروف و شناخته شده بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می‌شود.
طرز تهیه جوجه چینی

امروز با طرز تهیه مرحله به مرحله جوجه چینی خانگی به سراغتان آمده‌ایم تا یک وعده جذاب و خوشمزه به شما هدیه دهیم. جوجه چینی یکی از آن غذاهای معروف چینی است که معمولا با چاشنی‌های تند و متفاوت در رستوران‌ها و گاری‌ دستی‌های کنار خیابان سرو می‌شود و بسیار خوشمزه است. تهیه این خوراک مرغ خوشمزه در خانه هم امکان‌پذیر است. فقط کافی است کمی صبر و سلیقه به خرج دهید تا با خلاقیت و ترکیب چاشنی‌های جدید یک غذای متفاوت و دلپذیر برای خود و خانواده‌ آماده کنید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه جوجه چینی خانگی را به شما آموزش دهیم.
مواد لازم برای تهیه جوجه چینی خانگی

فیله مرغ ۴۰۰ گرم
زعفران دم کشیده ۲ قاشق غذاخوری
سودا یک عدد
پودر سیر یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه یک قاشق چایخوری
روغن سرخ‌کردنی به مقدار لازم
آبلیمو تازه ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۳ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری
آرد سفید معمولی یک پنجم پیمانه
سس گوجه‌فرنگی به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه چینی خانگی
مرحله اول

برای شروع ۴۰۰ گرم فیله مرغ را در ظرفی تمیز بریزید و به دو قاشق آبلیمو تازه آغشته کنید. سپس دو قاشق غذاخوری زعفران دم کشیده، یک قاشق چایخوری نمک و یک چهارم فنجان سودا به جوجه‌ها اضافه کنید. ظرف را داخل یخچال قرار دهید تا برای ۳۰ دقیقه استراحت کند و مواد خوب به خورد جوجه‌ها برود.
مرحله دوم

حالا برای تهیه خمیر جوجه چینی باید دو عدد تخم‌مرغ را در کاسه تمیز دیگری بشکنید و با یک پیمانه سودا، یک قاشق چایخوری نمک، بیکینگ پودر، پودر سیر و فلفل سیاه خوب مخلوط کنید. سپس به آرامی آرد را به این مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جوجه‌ها آماده شود.
مرحله سوم

جوجه‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و تمام آن‌ها را به این مایه آغشته کنید. یک تابه گود انتخاب کنید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید. درون تابه را با روغن سرخ‌کردنی پر کنید و اجازه دهید تا خوب داغ شود. سپس جوجه چینی‌ها را داخل روغن قرار دهید و به مدت پنج دقیقه تا زمانی که روی آن‌ها طلایی شود سرخ کنید.
مرحله چهارم

پس از سرخ شدن، جوجه‌ها را بیرون بیاورید و روی یک دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها کشیده شود. حالا جوجه چینی خانگی شما آماده است و می‌توانید آن را سس تند گوجه فرنگی نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *