حلوا یکی از دسرهای قدیمی و سنتی ایرانی است. در این حلوا، از شکر استفاده نمی‌شود و برای شیرینی آن، عسل درون شربت می‌ریزند.
حلوا با عسل

حلوا یکی از شیرینی‌‌های پر کالری و بسیار شیرین است. گاهی در تهیه مواد غذایی و البته شیرینی راه‌حل و مواد جایگزینی وجود دارد که‌ می‌توان، نه به طور صد در صد، اما مواد مضر کمتری را در رژیم غذایی خود استفاده کرد. یکی از این راه‌‌ها، جایگزین کردن عسل است که شیرینی آن طبیعی‌تر و مناسب‌تر است. درست کردن حلوا با عسل تفاوت زیادی با تهیه انواع دیگر حلوا ندارد و به راحتی‌ می‌توان آن را تهیه و سرو نمود. با مجله دلتا همراه باشید.
مواد لازم برای حلوا با عسل

آرد گندم ۴۰۰ گرم
آرد برنج ۱۰۰ گرم
عسل ۵۰۰ گرم
آب ۵۰۰ میلی لیتر
کره ۲۰۰ گرم
روغن مایع ۵۰ گرم
گلاب ۱/۲ پیمانه
هل ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم‌شده غلیظ ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوا با عسل
مرحله اول

آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. عسل، هل، زعفران دم‌شده، گلاب را به آن اضافه کنید و اجازه دهید چند جوش بزند و بعد شهد را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.
مرحله دوم

کره و روغن مایع را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که کره ذوب شود.
طرز تهیه حلوا با عسل
مرحله سوم

آرد گندم را الک کنید و آن را به کره ذوب‌شده بیفزایید و پیوسته هم بزنید تا تغییر رنگ دهد و سرخ شود. مقدار سرخ شدن و تغییر رنگ دادن آرد به سلیقه شما بستگی دارد. برای جلوگیری از ته گرفتن باید آرد را مرتب هم بزنید.

پس از سرخ شدن آرد گندم، آرد برنج الک شده را اضافه کنید و فقط کمی هم بزنید تا مخلوط شود.
مرحله چهارم

شهد آماده‌شده را در دو یا سه مرحله به آرد سرخ‌شده اضافه کنید تا حلوا با عسل خودش را جمع کند و به راحتی از دیواره جدا شود.

حلوا با عسل را در ظرف مناسب بریزید و به هر شکلی که دوست دارید تزیین کنید.
نکات کلیدی تهیه حلوا با عسل

اگر دوست دارید ادویه‌‌های متفاوت را هنگام تهیه شهد اضافه کنید تا حلوا با طعم متفاوت‌تری داشته باشید.

اگر‌ می‌خواهید حلوا با عسل یا هر نوع حلوای دیگر به خوبی روغن بیندازد، زمانی که حلوا خودش را گرفت در همان قابلمه یا تابه حلوا را به صورت دورانی بگردانید تا به خوبی به روغن بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *