حلوا نثار یک شیرینی یا دسر اصیل ایرانی است که از آن بیشتر در مراسم‌های مذهبی استفاده می‌کنند. حلوا در شهرهای مختلف ایران به‌روش‌های مختلف پخته می‌شود.
حلوا نثار

حلوا نوعی شیرینی معروف ایرانی است و انواع مختلفی دارد و برحسب نوع آن ممکن است برخی مواقع به عنوان شیرینی برخی مواقع به عنوان دسر یا برخی موارد نیز در پخت یک غذا یا شیرینی دیگر مورد استفاده قرار گیرد. حلوا دارای طبع گرم است، و دارای خاصیت افزایش انرژی است و رفع خستگی می‌کند. امروز در مجله دلتا طرز تهیه حلوا نثار ارومیه زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.
مواد لازم

آرد سفید ۲ پیمانه
آرد برنج ۲ پیمانه
زعفران غلیظ دم شده ۲ قاشق غذاخوری
کره یا روغن جامد یک پیمانه
گلاب دو آتیشه ۴ قاشق غذاخوری
پودر قند به مقدار لازم
پودر نارگیل یا پسته برای تزئین

طرز تهیه
مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا آرد را داخل ظرف مناسبی ریخته روی حرارت ملایم گذاشته و مدام مخلوط می‌کنیم حدود ۳۰ دقیقه زمان بگذارید تا آرد کاملا تفت بخورد ولی رنگ آن تغییر نکند در انتهای کار بوی خوشی از آرد در حال تفت دادن بلند می‌شود.
مرحله دوم: افزودن روغن

در این مرحله روغن را به آرد افزوده و به مدت دو دقیقه تفت می‌دهیم و از روی حرارت برمی‌داریم.
مرحله سوم: اضافه کردن پودر قند، زعفران و گلاب

پودر قند، زعفران و گلاب را به ترکیب آرد و روغن افزوده کمی با قاشق مخلوط می‌کنیم زمانی‌که از حرارت آن کاسته شده با دست ورز می‌دهیم تا به بافت مدنظر برسیم. حالا حلوا را به شکل استوانه‌ای ضخیم درمی‌آوریم و به‌وسیله یک کفگیر بافاصله دو سانتی متر از حلوا برداشته و در ظرف سرو قرار می‌دهیم و با پودر نارگیل پا پسته تزئین می‌کنیم. حلوا نثار شما آماده است. نوش جان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *