احساس خستگی و خواب زیاد در طول روز می‌تواند نشانه وجود یک بیماری در بدن باشد پس با توجه به علت آن، خواب‌آلودگی شدید خود را از بین ببرید.
دلایلی که باعث می‌ شود زیاد بخوابید

اگر متوجه شدید که در طول روز به بیش از ۹ ساعت خواب نیاز دارید، احتمالا نشانه‌ای از مشکلی در بدن شما است، مخصوصا اگر در زمان‌ها و مکان‌هایی که اصلا پیش‌بینی نمی‌‌کنید، خوابتان می‌برد. به همین دلیل است که باید کمی عمیق‌تر به پرخوابی خود توجه کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا بیماری‌ها و دلایلی که باعث می‌ شود زیاد بخوابید را بشناسید.
ممکن است افسرده باشید

بعضی از جوانان بی‌خوابی را به دلیل افسردگی تجربه می‌کنند که این مشکل ممکن است برای کودکان و نوجوانان نیز ایجاد شود و به همین دلیل بیش‌ازحد می‌خوابند. نباید نسبت به این موضوع بی‌اهمیت رفتار کنید.

افسردگی
بیماری قلبی باعث می‌شود تا زیاد بخوابید

یکی از علائمی که نشان‌دهنده مشکلات و بیماری قلبی است، خواب بیش‌ازحد زیاد است که می‌تواند خواب روزانه را نیز افزایش دهد. درنتیجه احساس خستگی در شما افزایش پیدا می‌کند که به دلیل کار زیاد است.
باید تیروئید خود را بررسی کنید

کم‌کاری تیروئید باعث می‌شود که فرد بیش از ۱۰ ساعت در طول روز بخوابد که عاملی برای خستگی روزانه و خواب‌آلودگی است.
این مشکل فقط در یک‌فصل برای شما ایجاد شود

اختلالی به نام اختلال عاطفی فصلی وجود دارد. فصل‌های مختلف تاثیر متفاوتی روی افراد با مشکلات سلامتی مختلف می‌گذارند. خواب بیش‌ازحد زیاد در فصل زمستان معمولا به دلیل این نوع اختلال است که به افسردگی زمستانی هم مشهور است.

اگر به سلامت جسمی و روان خود علاقمند هستید مطلب خواص معجزه‌آسای گلاب که هرگز نشنیده‌اید را بخوانید.

تیروئید کم کار
کم‌تر از ۶ ساعت در شب می‌خوابید

یکی از دلایلی که باعث می‌ شود زیاد بخوابید کمبود خواب شبانه است. نخوابیدن به‌اندازه کافی می‌تواند عاملی برای مشکل پرخوابی زیاد شود. فرقی ندارد که این کار را از روی عمد و یا ناخودآگاه انجام داده باشید. کمبود خواب در شب می‌تواند عاملی برای خوابیدن بیش‌ازحد معمول شود.
ممکن است اختلالاتی هنگام خواب ایجاد شود

اپنه خواب زمانی اتفاق می‌افتد که مسیر هوایی در ریه‌ها مسدود می‌شوند. درنتیجه سیستم تنفسی فوقانی به مدت ۱۰ ثانیه از کار می‌افتد. این اتفاق ممکن است بیش از صدها بار در یک‌شب رخ بدهد. به همین دلیل باعث می‌شود که خواب ما چندین بار در طول شب به هم بریزد و درنتیجه احساس خستگی از تن بیرون نخواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *