ندوانه، این میوه‌ شیرین و آبدار، مهمان همیشگی خانه‌های ما در فصل تابستان است. علاوه‌بر خود میوه، تخم هندوانه نیز خواص فراوانی دارد که معمولا آن را نادیده می‌گیریم.
خواص تخم هندوانه برای سلامتی

تخم هندوانه سرشار از ویتامین‌‌ها و مواد معدنی نظیر ویتامین B، منیزیم، روی، مس، آهن و پتاسیم است و برای زیبایی پوست و مراقبت از پوست و مو و همچنین کنترل قند خون فواید بسیار دارد. در این مطلب از مجله دلتا شما را با خواص تخم هندوانه برای سلامتی آشنا خواهیم کرد.
خواص تخم هندوانه برای سلامتی

متخصصان تاکید می‌کنند که خوردن تخم هندوانه نه‌تنها بی‌ضرر است بلکه خواصی دارد که برای سلامت کلی بدن، مفید است.

درمان ناباروریدرمان ناباروری
بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

درمان ناباروری

درمان ناباروری، یکی دیگر از خواص تخم هندوانه است. آمینواسیدها در کنار کمک به رشد سلول‌ها و بافت‌های جدید، از عناصر اصلی فعالیت‌ها و میل جنسی هستند. وجود درصد قابل‌توجهی از لیزین، اسید گلوتامیک و آرژینین، میل و توانایی جنسی را در مردانی که از ناباروری و ناتوانی جنسی رنج می‌برند، افزایش می‌دهد. تخم هندوانه درصد بالایی کاروتنوئید دارد که این ماده نقش قابل‌توجهی را در تولید اسپرم و افزایش شانس باروری در زوج‌هایی که برای بارداری اقدام می‌کنند، ایفا می‌کند.
مراقبت از پوست

تخم هندوانه منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و سایر چربی‌هایی است که برای سلامت پوست مفیدند. مصرف مرتب تخم هندوانه به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و از تیره و مات شدن آن جلوگیری می‌نماید. آنتی اکسیدان‌های موجود در تخم هندوانه، به کاهش چروک‌های پوست کمک می‌کنند و نیز باعث می‌شوند لک‌های ناشی از افزایش سن، محو و ناپدید شوند.فواید هندوانه برای سلامتیمراقبت از مو

به‌دلیل سطح بالای پروتئین، آهن، منیزیم و مس در تخم هندوانه، این دانه‌ها تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای در حفظ سلامت مو و بهبود ظاهر آن دارند. پروتئین یکی از فاکتورهای ضروری در رشد مو است، بنابراین برای کسانی که مبتلا به ریزش مو هستند یا موهایی نازک و کم‌پشت دارند بسیار مفید است. منیزیم یکی دیگر از مواد غذایی ضروری برای حفظ سلامت موست. این ماده، موها را محکم و از شکستگی و ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.
کنترل قندخون

تحقیقات نشان‌ داده‌اند که مصرف تخم هندوانه با کنترل بهتر قندخون و کاهش حساسیت به انسولین، در ارتباط است. این تاثیرات، فشار وارد بر پانکراس را کاهش می‌دهند و با کنترل سطح گلوکز، خطر را از بیماران مبتلا به دیابت دور می‌کنند.
کاهش سطح کلسترول

سطح فیبر خوراکی و تعادل عالی اسیدهای چرب در بدن، می‌تواند اثرات خطرناک کلسترول بد را کاهش دهد. این کلسترول‌های مضر، مسئول اصلی رسوب کردن پلاک‌ها و افزایش ریسک تصلب شریان، حمله قلبی و سکته‌ مغزی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *