خواص نارنگی خیلی بیشتر از آن است که بخواهیم در چند خط خلاصه کنیم. با ما همراه باشید.
خواص نارنگی برای سلامتی

مواد مغذی فراوان موجود در نارنگی، باعث تقویت استخوان‌ها و تمدد اعصاب می‌شود. علاوه‌بر این‌، مولکول‌های زیست‌فعال نارنگی، آن را به میوه‌ای ضدسرطان تبدیل کرده‌ است و به عملکرد بهتر مغز هم کمک می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا درباره خواص نارنگی برای سلامتی آشنا می‌شوید.
از پوست مراقبت می‌کند

خواص نارنگی برای پوست، به‌خاطر مقدار فراوان ویتامین C در این میوه است. مطالعات علمی بر نقش ویتامین C روی سنتز کلاژن قابل توجه هستند؛ کلاژن پروتئین بسیار مهمی برای حفظ سلامت پوست است. خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C موجود در نارنگی ، به حفظ پوست از آسیب اشعه UV کمک می‌کند و برای تجدید حیات پوست‌های پیر مفید است. علاوه بر این‌ها، به کاهش تشکیل چین‌وچروک کمک کرده، پوست آسیب‌دیده را بازسازی می‌کند و در حفظ سلامتی و جوانی پوست هم مؤثر است.
برای مغز خوب است

نارنگی منبع طبیعی ویتامین B9 است؛ به همین خاطر مصرف روزانه و منظم چند نارنگی، عملکرد مغز را تقویت کرده و به کاهش اضطراب و افسردگی هم کمک می‌کند. مقدار ویتامین B9 موجود در نارنگی، برای خانم‌های باردار هم مفید است. این ویتامین از جنین در برابر نقص‌های لوله‌های عصبی محافظت می‌کند.
استخوان‌ها و ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند

خوردن نارنگی آبدار، به قوی و سالم نگه‌داشتن استخوان‌ها کمک می‌کند؛ زیرا کلسیم و فسفر دارد. این مواد معدنی برای همه گروه‌های سنی مهم بوده و نقش مهمی در انقباض عضلانی ایفا می‌کنند.

فواید نارنگی برای سلامتی
دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند

مصرف نارنگی ، به بهبود توانایی بدن در مقابله با بیماری‌ها و تقویت دستگاه ایمنی کمک می‌کند. دستگاه ایمنی قوی، از ایجاد طیفی از عفونت‌ها جلوگیری می‌کند و در کاهش شدت بیماری‌های خطرناک موثر است؛ به این خاطر که وجود ویتامین C فراوان و سایر مواد شیمیایی گیاهی در نارنگی ، باعث حفاظت آنتی‌اکسیداتیو در مقابل آسیب‌رساندن رادیکال‌های آزاد ایجادشده طی سوخت‌وساز انرژی می‌شوند.
به هضم بهتر کمک می‌کند

نارنگی منبع خوبی از فیبر است؛ این ماده به مدفوع حجم داده و هضم را آسان‌تر کرده و یبوست را کنترل می‌کند. فیبر موجود در نارنگی ، با کند کردن فرایند هضم، به جذب بهتر مواد مغذی از غذا هم کمک می‌کند. علاوه بر این، پتاسیم موجود در نارنگی یافا هم به عادی کردن انقباض عضله‌ها کمک می‌کند و باعث حرکت بهتر غذا و مدفوع در مسیرهایشان می‌شود.
سلامت دستگاه قلبی عروقی را بهبود می‌دهد

نارنگی به‌خاطر وجود پتاسیم، برای قلب هم خوب است. مصرف نارنگی سرشار از پتاسیم، به عادی کردن آریتمی قلبی یا ضربان نامنظم قلب کمک می‌کند و فشارخون را هم در سطح مناسبی نگه می‌دارد. حتی ریسک وضعیت‌های خطرناکی همچون سکته را هم کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *