میگو یکی از غذاهای دریایی بسیار خوشمزه است، که با روش‌های مختلفی درست می‌شود.
طرز تهیه خوراک میگو زعفرانی

برای تهیه میگو زعفرانی بهتر است که از قارچ هم استفاده کنید. قارچ طبیعتی سرد دارد و به شما کمک می‌کند که بتوانید اثرات گرم زعفران که چاشنی مهم میگو زعفرانی است را تعدیل بخشد. از طرفی خود میگو نیز طبیعتی گرم دارد بنابراین احساس می‌شود که استفاده از قارچ در تهیه میگو زعفرانی هم به طعم آن کمک می‌کند و هم به تعادل سردی و گرمی می‌انجامد. در این مطلب از مجله دلتا با طرز تهیه خوراک میگو زعفرانی با ما همراه باشید.
خوراک میگو زعفرانی

زعفران یکی از عنصرهای تشکیل دهنده خوراک میگو زعفرانی به عنوان یک غذای اصلی است.
مواد لازم برای تهیه میگو زعفرانی

یک قاشق غذا خوری کره
یک عدد پیاز بزرگ خرد شده
شش عدد قارچ
یک قاشق چایخوری شکر قهوه‌ای
۳۰۰ گرم سیب زمینی
۲۰ عدد میگو متوسط پوست کنده شده
سه قاشق غذاخوری خامه ترش کم چرب
یک قاشق چایخوری فلفل قرمز
زعفران
دو قاشق غذاخوری خرد شده ریحان تازه
یک چهارم فنجان رنده شده پنیر پارمسان

طرز تهیه خوراک میگو زعفرانی
طرز تهیه میگو زعفرانی:

برای مرحله اول نیاز به ده دقیقه زمان دارید. ابتدا کره را در تابه می‌اندازیم و روی اجاق قرار می‌دهیم کره را آب می‌کنیم و قارچ و شکر قهوه‌ای را به آن اضافه می‌کنیم تا با هم مخلوط شوند. باید رنگ قارچ قهوه‌ای شود. همانطور که گفتیم این مرحله ده دقیقه طول می‌کشد. روی شعله دیگر اجاق، باید یک قابلمه را به میزان مورد نیاز آب کنید و سیب زمینی‌ها را داخل آن بیندازید و بگذارید حدود سه دقیقه جوش بخورد. بعد از سه دقیقه زیر اجاق را خاموش کنید.

در ادامه باید میگوها را در ظرفی بریزید و پیازها را به آن اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه تفت دهید تا کمی رنگ میگو به صورتی تمایل پیدا کند. بعد از این می‌توانید خامه ترش، فلفل قرمز و زعفران را به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن این موارد کمی مواد را به هم می‌زنید و صبر می‌کنید که کمی جوش بخورد و داخل میگوها خوب پخته شود.

پس از جوش خوردن، ادویه‌جات را باید به خوراک میگو زعفرانی‌ اضافه کنید تا بتوانید طعم واقعی آن را ببینید.

بعد از اینکه این مراحل طی شدند می‌توانید پنیر پارمسان و ریحان خرد شده و میگو‌ها را هر کدام جداگانه در ظرف بکشید و به دلخواه با سبزیجات و ترشیجات و زیتون تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *