میوه‌ به یکی از میوه‌های باستانی خوش عطر و طعم است که در فصل پاییز به بازار می‌آید. در فرهنگ آشپزی ایرانی، غذاها و دسرهای متنوعی با استفاده از میوه‌ به تهیه می‌شود که همگی لذیذ و مطلوب هستند.
خورشت قیمه با به

در میان همه‌ خورشت‌هایی که با میوه تهیه می‌شود، خورشت قیمه با به یکی از محبوب‌ترین‌ها است. این خورشت یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که در فصل پاییز و زمستان می‌توان تهیه کرد. امروز در مجله دلتا دستور پخت خورشت قیمه با به را مشاهده می‌کنید.
مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت خورشتی ۲۰۰ گرم
لپه ۱ پیمانه
به ۲ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد بزرگ
رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده به میزان لازم
کره ۴۰ گرم
لیموترش ۲ عدد
زردچوبه، ادویه‌ گوشت، دارچین، فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

طرز تهیه خورشت قیمه با به

۱. لپه را شسته، در قابلمه بریزید و همراه با مقداری آب بپزید.

۲. پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید و با مقداری روغن در یک تابه‌ تفت دهید تا طلایی و سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن عوض شود.

۳. ادویه‌ گوشت، زردچوبه، فلفل سیاه و نیمی از دارچین را اضافه کنید و تفت دهید. کمی بعد آب جوش را تا جایی اضافه کنید که روی گوشت را بگیرد. سپس اجازه دهید با درب بسته به مدت تقریبا ۲ ساعت بپزد.

۴. در نیمه‌های زمان پخت گوشت، به را با پوست، به شکل دلخواه برش بزنید و به همراه کره و مابقی دارچین تفت دهید و کنار بگذارید.

۵. بعد از خارج کردن به از تابه، رب گوجه‌فرنگی را در همان تابه تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود.

۶. وقتی گوشت کاملا پخت، رب گوجه‌فرنگی تفت داده و لپه‌ پخته و آبکش شده را به آن اضافه کنید. در این مرحله با احتیاط به خورشت آب جوش اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسید. نمک، زعفران و آب لیموترش را هم اضافه کنید و اجازه دهید خورشت، به جوش برسد.

۷. بعد از کمی جوشیدن، تکه‌های به تفت خورده را اضافه کنید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت به همراه خورشت بپزد. زمانی که به پخت و عطر و طعم آن به خورشت اضافه شد، آن را بچشید و در صورت علاقه کمی دیگر آب لیموترش یا شکر اضافه کنید.

دقت کنید که تکه‌های به خیلی کوچک نباشند که در خورشت له نشوند و همچنین پخت به نیاز به زمان زیادی ندارد. خورشت شما آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *