از مهم‌ترین خواص کلم بروکلی می‌توان به سلامت و جوان‌سازی پوست، تقویت کننده مو، مفید برای کبد چرب، کنترل فشار خون و چربی خون اشاره کرد.
خورشت کلم بروکلی

خورشت کلم بروکلی یکی از خورشت‌های خوشمزه است که علاوه بر اینکه عطر و طعم بسیار خوبی دارد به دلیل وجود سبزیجات پرخاصیت مثل کلم بروکلی برای بدن نیز بسیار مفید است. خورشت کلم بروکلی به صورت متداول با گوشت قرمز طبخ می‌شود ولی شما می‌توانید آن را با گوشت‌های سفید مانند گوشت مرغ و بوقلمون هم تهیه کنید. با طرز تهیه خورشت کلم بروکلی همراه مجله دلتا باشید.
مواد لازم برای تهیه خورشت کلم بروکلی

لپه ۱۵۰ گرم
کلم بروکلی ۲۵۰ گرم
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
روغن مایع و آبلیمو به اندازه کافی
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
ادویه کاری، پودر سیر و دارچین به اندازه کافی

طرز تهیه خورشت کلم بروکلی
مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید. سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. کمی صبر کنید تا روغن داغ شود و پیاز خرد شده را داخل قابلمه بریزید. کمی تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود.

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و مجددا پیاز را تفت دهید. در همین حین گوشت را مانند خورشت قیمه خرد کنید و به پیاز اضافه کنید. گوشت را باید تا زمانی که کاملا سرخ می‌شود تفت دهید. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد لپه را که از ۲ ساعت قبل در یک کاسه آب خیس کرده‌اید آب‌کشی کنید و به قابلمه اضافه کنید. سپس کمی تفت دهید تا لپه هم سرخ شود.
مرحله دوم

در ادامه رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری پودر کاری، دارچین و پودر سیر به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود. پس از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شد چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا لپه و گوشت به طور کامل بپزند. در این مرحله باید کلم بروکلی را آماده کنید، برای این منظور کلم بروکلی را به قطعات یک‌دست خرد کنید.
مرحله سوم

توجه داشته باشید که اگر کلم بروکلی را خیلی ریز خرد کنید در خورشت له می‌شود. سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و چند لیوان آب به همراه کمی نمک داخل آن بریزید. پس از اینکه آب به جوش آمد کلم بروکلی را به آن اضافه کنید. اجازه دهید کلم بروکلی به مدت ۵ دقیقه داخل آب جوش بماند سپس آن را آبکشی کنید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید پس از اینکه روغن داغ شد کلم بروکلی را اضافه کنید و کمی تفت دهید.
مرحله چهارم

در مرحله بعدی پس از اینکه گوشت و لپه به طور کامل پختند کلم بروکلی را به خورشت اضافه کنید. برای طعم‌دهی به خورشت مقداری آبلیمو به همراه نمک و ادویه به آن اضافه کنید. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خورشت جا بیفتد سپس آن را به همراه برنج سرو کنید. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *