دنیای زیر آب همیشه برای ما جالب است. همانطور که می‌دانید ماهی‌ها فرمانروایان زیر‌ آب هستند. حقایق گوناگون و جالبی در مورد ماهی‌ها وجود دارند که اطلاع از آن‌ها برای ما جالب است.
دانستنی‌های جالب درباره ماهی‌ها!!

تعداد ماهی‌ها در اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌های جهان بسیار فراوان است و همچنین گونه‌های جدیدی از آن‌ها کشف شده است. در این مطلب، دانستنی‌ های جالب درباره ماهی ‌ها را به شما می‌گوییم. با ما در مجله دلتا همراه باشید.
حقایقی در مورد ماهی‌ها
۱- چند گونه ماهی در جهان وجود دارد؟

همانگونه که گفته شد، تعداد زیادی ماهی در ابعاد بزرگ و کوچک در آب‌ها زندگی می‌کنند که هنوز تعداد اندکی از آن‌ها شناخته نشده هستند. چیزی نزدیک به ۳۰ هزار گونه موجود آبزی در جهان وجود دارند که این باور نکردنی و عجیب است!
۲- عجیب‌ترین ماهی‌ها که کمی شوکه کننده هستند!

عجیب‌ترین ماهی‌ها در میان موجودات آبزی، ستاره‌های دریایی هستند. اما جالب است بدانید که این موجودات آبزی به هیچ وجه در بدنشان خون و مغز ندارند!!

حقایقی در مورد زندگی ماهی ها
۳- حقیقتی در مورد پلک ماهی‌ها!

یکی دیگر از دانستنی‌ های جالب درباره ماهی ‌ها وجود یا عدم وجود پلک در آن‌هاست. تمام ماهی‌ها دارای پلک نیستند و این مورد تنها در میان کوسه‌ها یک موضوع استثنایی است.
۴- سمی‌ترین موجودات آبزی جهان!

سنگ ماهی‌ها، گونه‌ای خاص و متفاوت از موجودات آبزی هستند که سمی‌ترین و کشنده‌ترین ماهی‌های جهان هستند. آن‌ها سم خود را از طریق باله‌های تیغ مانند خود به دشمنان خود می‌فرستند و موجود مقابل خود را به‌صورت آنی از پای درمی‌آورند. از این رو، در صورت مشاهده این موجودات آبزی به هیچ وجه به آن‌ها نزدیک نشوید!!
۵- ماهی‌ها، اولین موجودات مهره‌دار کره زمین!

در میان تمام موجودات زنده بر روی کره زمین، ماهی‌ها اولین مهره‌داران کره زمین هستند که زندگی بر روی کره زمین را آغاز کرده‌اند و این نشانه‌ای بر قدمت و طول عمر ماهی‌ها در دنیا است.
۶- برخی از ماهی‌ها باید به‌صورت مداوم حرکت کنند!

یکی از دانستنی‌ های جالب درباره ماهی ‌ها این است که برخی از آن‌ها ثابت و بی‌حرکت هستند و شاید خیلی طول بکشد تا از جای خود حرکت نمایند. اما ماهی‌هایی همچون کوسه‌ها، محفظه‌ای برای ذخیره کردن اکسیژن ندارند. از این رو، این دسته از ماهی‌ها دائما در تلاش و تکاپو هستند تا بتوانند اکسیژن بدن خود را در حالت متعادل نگه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *