یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه‌دار, وسایل دور ریختنی هستند. این وسایل چه کاربردی دارند؟
تزیین خانه با وسایل دور ریز و بی‌استفاده

اگرچه اغلب افراد از وسایل دور ریز بهره‌ای نمی‌برند اما برخی از افراد با خلاقیت و نوآوری به تزیین خانه با این وسایل می‌پردازند. در این مطلب از مجله دلتا به ایده های جالب و خلاقانه تزیین خانه با وسایل دور ریز و بی‌ استفاده می‌پردازیم.
تزیین خانه با وسایل دور ریز و بی‌ استفاده

یکی از گزینه‌های مناسب جهت تزیین و زیباسازی خانه, استفاده از وسایلی شیک و متفاوت است. برای تهیه این وسایل شیک و زیبا, نیاز به خلاقیت است.
ساخت گلدان با انواع بطری

در رابطه با ساخت لوازم با وسایل دور ریختنی می‌توان به ساخت گلدان با انواع بطری اشاره کرد. با بطری نوشابه، بطری آب معدنی و بطری شیشه‌ای می‌توانید برای سالن پذیرایی خود گلدان‌های زیبا و شیک بسازید. چنانچه برای این کار از بطری نوشابه و یا بطری آب معدنی استفاده می‌کنید می‌توانید به دو روش عمل کنید.

بطری را کمی پایین‌تر از قسمت سرش برش دهید تا از بطری جدا شود که در این صورت می‌توانید لبه‌های نامنظم آن را با اتو صاف و منظم کنید و سپس با کنف و یا رنگ آن را تبدیل به یک گلدان زیبا کنید یا این که بگذارید بطری به همان شکل باقی بماند و آن را رنگ کنید و یا با استفاده از نخ کاموا دور تا دور آن را به طور کامل بپوشانید.

چنانچه از بطری شیشه‌ای برای ساخت گلدان استفاده می‌کنید می‌توانید با رنگ کردن و یا با نخ کاموا و کنف آن را تزیین کنید. البته با استفاده از بادکنک نیز می‌توانید دور تا دور آن را پوشش دهید تا زیباتر و متفاوت‌تر به‌نظر برسد. برای اینکه گلدان‌های خود را تزیین کنید به مطلب ۷ وسیله‌ای که انرژی منفی به خانه‌ می‌آورند سر بزنید.

تزیین خانه با وسایل دور ریز و بی‌ استفاده
ساخت تراریوم با لامپ‌های سوخته

با لامپ‌های سوخته می‌شود تراریوم زیبایی برای سالن پذیرایی درست کرد و آن را روی میز عسلی و یا روی میز تلویزیون گذاشت. برای ساخت تراریوم کافی است محتوای داخل لامپ را از آن خارج کنید و با آشنایی با روش‌های کاشت گیاه در تراریوم، گیاه مورد علاقه خود را درون آن بکارید. برای اینکه چیدمان زیبایی در خانه خود داشته باشید به مطلب با این وسیله خانه خود را مدرن و به‌روز کنید سر بزنید.

تزیین خانه با وسایل دور ریز و بی‌ استفاده
ساخت میز عسلی با تایر ماشین از روش‌های تزیین خانه با وسایل دور ریز و بی‌ استفاده

در رابطه با ساخت لوازم با وسایل دور ریختنی می‌توان به ساخت میز عسلی با تایر ماشین اشاره کرد. اگر تایر ماشینتان خراب شده است و دیگر از آن استفاده نمی‌کنید می‌توانید با آن یک میز عسلی زیبا برای سالن پذیرایی بسازید.

برای این کار کافی است یک تایر را بردارید و با استفاده از کنف دور تا دور آن را بپوشانید. قسمت داخلی تایر را نیز با استفاده از دو قطعه مقوای ضخیم بپوشانید.

حتی می‌توانید تایر را رنگ کنید و روی آن شیشه گرد بگذارید. حتی می‌شود با تایر صندلی راحتی درست کرد. برای این کار تایر را رنگ کنید و قسمت سر آن را با تشک بپوشانید. از این صندلی‌های راحتی زیبا می‌توانید در سالن پذیرایی و کنار کتابخانه‌ای که خود به روش زیر خواهید ساخت استفاده کنید.

ساخت میز عسلی با تایر ماشین
ساخت کتابخانه با جعبه‌های چوبی

شما می‌توانید از جعبه‌های چوبی مخصوص میوه برای سالن پذیرایی خود کتابخانه‌ای زیبا و شیک بسازید. برای این کار چند عدد جعبه تهیه کنید و آن‌ها را با هر شکل و طرحی که دوست دارید با چسب چوب به هم بچسبانید. سپس آن‌ها را رنگ کنید. کتابخانه‌ای را که ساختید در گوشه‌ای از سالن پذیرایی قرار دهید و در آن کتاب بچینید.

ساخت کتابخانه با جعبه‌های چوبی
ساخت جاکفشی با جعبه چوبی

در رابطه با ساخت لوازم با وسایل دور ریختنی می‌توان به ساخت جاکفشی با جعبه چوبی اشاره کرد. جعبه چوبی بهترین گزینه برای ساخت جاکفشی دست‌ساز است. برای این کار شما به یک جعبه، رنگ و در صورت دلخواه به چهار تا پایه و یک تشک نیاز دارید. داخل و خارج جعبه را رنگ کنید. پایه‌ها را به آن وصل کنید و تشک را روی آن قرار دهید. در پایان کار یک جا کفشی زیبا اما متفاوت خواهید داشت. البته از کنار هم قرار دادن جعبه‌های میوه نیز می‌توان جاکفشی زیبا البته در ابعاد بزرگ‌تر ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *