آشپزی کردن هنری است که خلاقیت در آن حرف اول را می‌زند؛ شما با کمی خلاقیت و چند عدد کدو سبز می‌توانید یک شام سبک و خوشمزه را در خانه تهیه کنید.
دلمه کدو

دلمه کدو سبز نوعی دلمه‌ بسیار متفاوت و خوشمزه است. این دلمه سبک و خوش طعم هم در فر و هم روی گاز قابل تهیه است. این دلمه هم با نان هم با برنج قابل خوردن است و به‌خاطر وجود کدو سبز سرشار از خواص مفید برای بدن است. کدو سبز برای بهبود عملکرد قلب و چشم مفید است. همچنین کالری بسیار کمی دارد و برای لاغری نیز مفید است. کدو سبز به‌خاطر کاهش میزان قند و کلسترول برای افراد دارای قند نیز بسیار مفید است. امروز در مجله دلتا دلمه کدو سبز با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه دلمه کدو سبز

کدو سبز ۶ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز یک عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
عصاره گوشت یا مرغ یک عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
برنج یک پیمانه
سبزی دلمه یک چهارم پیمانه
سرکه به مقدار لازم
شکر به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه دلمه کدو سبز با گوشت چرخ کرده
مرحله اول

ابتدا کدوها را خوب بشویید و با پوست کن کمی پوست کدوها را بتراشید. کدوها را به ۲ یا ۳ قسمت تقسیم کنید و داخل کدوها را خالی کنید. برای خالی کردن کدوها می‌توانید از ابزار یا قاشق مرباخوری استفاده کنید.
مرحله دوم

برنج را از قبل با کمی نمک خیس کنید سپس روی حرارت قرار دهید تا نیم‌پز شود و بعد آبکش کنید و کنار بگذارید. پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی و سبک شود. در ادامه سیر پوره شده را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی سیر بلند شود.
مرحله سوم

در ادامه گوشت چرخ کرده را نیز اضافه کنید و با مواد تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و به آن فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. سپس سبزی دلمه را نیز کمی با مواد تفت دهید. برنج و یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. سپس مواد دلمه را از روی حرارت بردارید.
مرحله چهارم

در ادامه تمام کدوها را با مواد میانی پر کنید و سر آن‌ها را با قاشق صاف کنید. روی هر دلمه یک تکه از گوجه فرنگی حلقه حلقه شده قرار دهید. داخل قابلمه مورد نظر کمی روغن بریزید و یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در آن تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

در ادامه عصاره مورد نظر را با آب مخلوط کنید و به قابلمه اضافه کنید. کمی صبر کنید تا به جوش بیاید وقتی به جوش آمد دلمه کدو سبز را به آرامی داخل سس قرار دهید و بگذارید به مدت یک ساعت با حرارت ملایم پخته شود. در نیم ساعت انتهایی سرکه و شکر را با هم ترکیب کنید و داخل سس بریزید و بگذارید تا مزه‌ها به خورد هم بروند. وقتی سس غلیظ شد از روی حرارت بردارید و به همراه پلو یا نان نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *