داغ شدن گوشی موبایل یکی از رایج‌ترین دغدغه‌ها بین کاربران گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که موجب نگرانی خیلی از افراد شده است.
داغ شدن گوشی

پیش از این که بخواهیم به علل رایج داغ شدن موبایل و راهکارهای رفع آن بپردازیم، باید بدانید که داغ شدن موبایل تا حدی طبیعی و کاملا عادی است و نباید نگران این موضوع شد. اما بیش از حد داغ کردن مشکلی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد. در این نوشتار از مجله دلتا مهمترین دلایل داغ شدن گوشی را به شما معرفی می‌کنیم.
راهکارهای موثر برای جلوگیری از داغ شدن گوشی
بازی کردن با موبایل را متوقف کنید!

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود گوشی موبایل شما داغ کند، اجرای بازی‌های سنگین است. بنابراین باید از این کار دست بکشید. برنامه‌های دیگر نیز که موجب پردازش زیاد می‌گردند، سبب داغ کردن گوشی موبایل می‌شوند.
استفاده از اینترنت و وای فای را به حداقل برسانید!

زمانی که زیاد از اینترنت استفاده می‌کنید، دستگاه موبایل شما داغ خواهد کرد. همچنین زمانی که شما اقدام به اشتراک‌گذاری یا به اصطلاح، هات اسپات کردن دیتای موبایل خود می‌کنید، منتظر افزایش حرارت در دستگاه گوشی موبایل خود باشید.

داغ شدن گوشی
زمان اتصال به بلوتوث را کاهش دهید!

توصیه می‌شود که از بلوتوث موبایل خود برای مدت زمان طولانی استفاده نکنید. پس از استفاده نیز تنظیمات مربوط به آن را غیرفعال کرده و از افزایش حرارت دستگاه خود جلوگیری کنید.
دوربین موبایل علت داغی آن!

از رایج‌ترین دلایل داغ شدن گوشی موبایل استفاده طولانی مدت از دوربین آن به ویژه برای فیلمبرداری است. برای همین زمانی که مشغول فیلمبرداری هستید احتمال افزایش حرارت وجود دارد.
کاور محافظ گوشی خود را دربیاورید!

برای اینکه گوشی شما خنک شود باید گاهی اوقات کاور آن را دربیاورید. امروزه قاب‌های موبایل اکثرا از جنس چرم یا پلاستیک ساخته می‌شوند و به دلیل این که مانع تهویه صحیح و رسیدن جریان هوا به موبایل و تبادل دما می‌شوند، گوشی شما رفته رفته گرم می‌شود.
داغ شدن گوشی
اپلیکیشن‌های گوشی را ببندید!

در طول ۲۴ ساعت شما از برنامه‌های مختلفی استفاده می‌کنید و همین امر داغ شدن گوشی موبایل را به همراه دارد. پس از اتمام کار خود با هر کدام از برنامه‌ها آن‌ها را به طور کامل ببندید.
حافظه گوشی را خالی کنید!

از دلایل عمده داغ شدن گوشی موبایل پر بودن حافظه داخلی آن است. گوشی شما برای اینکه بیش از حد گرم نشود باید حداقل دارای ۳۰ درصد فضای خالی باشد.
برنامه‌های گوشی را بروزرسانی کنید!

یکی از ترفندهای خنک کردن موبایل آپدیت کردن اپلیکیشن‌های مورداستفاده در آن است. چرا که امکان وجود مشکل در نسخه‌های قدیمی هست و احتمال مصرف انرژی بیش تر و افزایش گرما را در پی دارد.
داغ شدن گوشی
گوشی را در معرض گرما و نور مستقیم قرار ندهید!

از قرار دادن دستگاه موبایل خود در محیط‌های گرم پرهیز کنید و به هیچ وجه آن را در برابر نور مستقیم خورشید نگذارید. بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی از جنس پلاستیک و فلز هستند و بدین ترتیب جذب حرارتی بالایی دارند.
حتما آنتی ویروس نصب کنید!

ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب از علل داغ شدن دستگاه موبایل به شمار می‌‍روند. برنامه‌های ویروسی و مخرب به دلیل افزایش پردازش دستگاه موجب داغ شدن گوشی می‌شوند. به همین دلیل همیشه در زمان نصب برنامه‌های جدید دقت کافی داشته باشید.

داغ شدن گوشی
نور نمایشگر را کم کنید!

بخش زیادی از شارژ باتری موبایل شما برای روشنایی نمایشگر مصرف می‌شود. پس زمانی که از گوشی استفاده نمی‌کنید روشنایی آن را کاهش دهید.
گوشی را بین بازه ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ کنید!

شارژ ۱۰۰ درصدی به مرور عمر باطری موبایل را کاهش و حرارت آن را افزایش می‌دهد. اما اگر به جز شارژ شبانه چاره‌ای ندارید توصیه ما این است که گوشی خود را بر روی سطح خنک و صاف قرار داده و بگذارید شارژ شود تا کمتر داغ کند.
از کابل و آداپتورهای اورجینال استفاده کنید!

استفاده از کابل‌ و آداپتورهای غیراصل موجب داغ شدن گوشی شما می‌شود. علاوه بر این، عدم به کارگیری نوع اورجینال، کیفیت شارژ و عمر باتری را نیز کاهش‌ می‌دهند.
برای گوشی خود باتری اورجینال بخرید!

خرید و به کارگیری باتری‌های غیراصل دلیل داغ شدن دستگاه‌های موبایل محسوب می‌شوند. هنگام خرید، نوع اورجینال را تهیه کنید.
نوتیفیکیشن برنامه‌ها را ببندید!

قبل از هر چیزی بهتر است برنامه‌های غیرضروری را از گوشی حذف کنید. نوتیفیکیشن‌ها را ببندید تا از داغ شدن گوشی جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *