برای ایجاد فضایی شاد مخصوص خانواده‌ای کوچک و طرح‌ریزی نقشه خانه 60 متری چالش‌ها و مشکلاتی جود دارد که باید با هوشمندی و خلاقیت آن‌ها را برطرف کرد.
دکوراسیون آشپزخانه خانه‌ 60 متری

شاید یک خانه ۶۰ متری در نگاه اول کوچک به نظر برسد، اما این را بدانید که صفا و محبت بین اعضای خانواده در خانه‌های کوچک‌تر به مراتب بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، شما می‌توانید با یک دکوراسیون مناسب و زیبا، مطابق سلیقه‌ خود این فضا را بهتر و بزرگتر از آنچه هست نشان دهید. در این مطلب از مجله دلتا به دکوراسیون آشپزخانه در خانه‌ ۶۰ متری پرداخته می‌شود.
جداکردن آشپزخانه از پذیرایی

ابتدا نگاهی به فضای پذیرایی داشته باشید و اینکه تا چه اندازه با محیط آشپزخانه شما ارتباط دارد. معمولاً در اکثر خانه‌ها، آشپزخانه‌ها باز یا به اصطلاح اپن هستند که فضای آشپزخانه و پذیرایی (نشیمن) را از هم تفکیک می‌کند. اگر مرز بین آشپزخانه و پذیرایی مشخص نباشد، می‌توانید با چند ترفند ساده و زیبا آن را مشخص کنید.

آشپزخانه خانه‌ 60 متری
از پارتیشن استفاده کنید

استفاده از پارتیشن علاوه بر اینکه محیط آشپزخانه را جدا می‌کند این امکان را نیز می‌دهد که فضایی برای چیدمان دکوری‌ها و اکسسور‌های مورد علاقه‌ خود داشته باشید.
میزهای دوطرفه یک تکنیک جذاب و کاربردی

استفاده از میز می‌تواند گزینه مناسبی باشد، زیرا هم حائلی بین آشپزخانه و پذیرایی خواهد بود و هم نیاز به میز غذاخوری و هر فعالیتی در آشپزخانه که نیاز به میز دارد را رفع می‌کند.
طراحی آشپزخانه

به دلیل حجم بالای وسایل در آشپزخانه اعم از ظروف و لوازم برقی و … طراحی و دیزاین مناسب آشپزخانه بسیار اهمیت دارد. بر حسب قاعده، یک خانه ۶۰ متری احتمالاً دارای یک آشپزخانه ۶ الی ۱۰ متری خواهد بود که ممکن است فضایی مربعی شکل یا کشیده بصورت مستطیل داشته باشد. برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه، رعایت نکات زیر به بهبود چیدمان و عملکرد آن کمک خواهد کرد.

آشپزخانه خانه‌ 60 متری
استفاده از کابینت‌ها

اگر فضای آشپزخانه شما مستطیلی شکل یا به اصطلاح کشیده است توصیه ما به شما این است که کابینت‌ها را بصورت سرتاسری نصب کنید. به‌عنوان مثال از یک طرف ورودی آشپزخانه شروع کنید و در نقطه مقابل آن یا عقب‌تر از آن اقدام به نصب کابینت‌ها کنید.
اگر مایل به استفاده از میزهای ثابت و یا شناور هستید، می‌توانید کابینت‌ها را در یک سمت و یا بصورت L آن را نصب کنید. در نصب کابینت‌ها به نقاط گوشه‌ای که قالباً نادیده گرفته می‌شوند، توجه کنید و سعی کنید تا از تمام فضای آشپزخانه نهایت استفاده را داشته باشید.
فضای لازم برای قرارگیری وسایل جاگیر

در آشپزخانه‌ها عموماً یخچال، فریزر، اجاق گاز و ماشین لباسشویی است که به نسبت وسایل دیگر کمی بزرگتر و جاگیر‌تر هستند. یک راهکار مناسب، تعبیه فضایی مناسب در حین نصب کابینت‌ها برای اینگونه وسایل است. جای‌گیری این وسایل در فضایی یکدست و یکپارچه با کابینت‌ها زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان می‌کند.

آشپزخانه خانه‌ 60 متری
استفاده از قفسه‌های توکار

یک راه‌حل بسیار کاربردی در دکوراسیون آشپزخانه خانه‌ ۶۰ متری استفاده از شلف‌ها و قفسه‌های کشویی به عنوان یک تکنیک موثر و کاربردی است. این تکنیک می‌تواند بسیاری از وسایل کوچک و دم‌دستی شما را تا حد زیادی نظم دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *