احساس سرماخوردگی دارید؟ از آبریزش بینی و گلودرد خسته شدید؟ تمامی مراحل گفته شده را دنبال کنید، تا در اسرع وقت سرماخوردگی را درمان کنید.
راه های درمان سریع سرماخوردگی

سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان شایع ترین بیماری است. همراه ما باشید تا از بهترین روش‌های کاهش علایم سرماخوردگی مطلع شوید. در این مطلب شما با راه های سریع درمان سرماخوردگی از مجله دلتا آشنا خواهید شد.
روزهای اول سرماخوردگی

در روزهای اول داروهای مسکن بدون نسخه را تهیه کنید. برای رفع درد و کوفتگی، استامینوفن یا ایبوپروفن مصرف کنید. عفونت سینوسی، آبریزش بینی و چشم داروهای مخصوص نیاز دارند. با مصرف این داروها، تنفس راحت‌تری خواهید داشت. استراحت در این شرایط به درمان شما بسیار کمک می‌کند.
آب نمک

اگر درد گلو دارید، محلول آب و نمک را غرغره کنید. نصف قاشق چای‌خوری نمک را با یک لیوان آب ترکیب کنید. دو بار در روز دهان خود را با آن غرغره کنید. از گذشته این روش از راه های سریع درمان سرماخوردگی است. این محلول التهاب را کاهش می‌دهد. در نتیجه گرفتگی گلو از بین می‌رود. غرغره آب به تنهایی، به پیشگیری از عفونت‌ تنفسی کمک می‌کند.
مکمل زینک

با مصرف زینک بیماری هر چند سخت، دوام زیادی نمی‌آورد. شربت زینک خوراکی ۲۴ ساعت پس از ابتلا، مدت سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. زینک شدت سرماخوردگی را نیز کاهش می‌دهد. البته عوارض جانبی زینک تهوع و مشکلات گوارشی است.
خوراکی های مفید

موادغذایی سالم به بدن شما سوخت مناسب را می‌رساند به همین دلیل پروتئین کافی خود را تامین کنید. بهترین منابع پروتئین بدون چربی، انواع لوبیا است. در کنار پروتئین، سبزیجات و میوه‌ مصرف کنید. سبزیجات و میوه‌ها آنتی‌اکسیدان‌های فراوان دارند. غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای نیز در این دوران مفید است.

راه های درمان سریع سرماخوردگی
آب

آب به کاهش غلظت مخاط و رفع گرفتگی بینی کمک می‌کند. همچنین آبرسانی در رفع گرفتگی گلو موثر است. بنابراین کمتر احساس درد خواهید داشت. هر چند آب بهترین انتخاب است، آب پرتقال تازه نیز موثر است .آب پرتقال طبیعی ویتامین C دارد که به بهبود علائم کمک می‌کند.
موادغذایی پروبیوتیک

پروبیوتیک باکتری‌های مفید است که به صورت طبیعی در روده انسان وجود دارد. مصرف موادغذایی پروبیوتیک مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش می‌دهند. موادغذایی پروبیوتیک به وفور در ماست و سبزیجات تخمیری وجود دارند.

مکمل پروبیوتیک در داروخانه‌ها وجود دارد. پروبیوتیک‌ها به پیشگیری از عفونت‌ تنفسی و سرماخوردگی کمک می‌کند.
ویتامین D

سرماخوردگی در زمستان بیشتر است. دقیقا زمانی که افراد کمتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند. ویتامین D یک سلاح موثر در برابر بیماری‌های تنفسی است. ویتامین D احتمال سرماخوردگی و آنفولانزا را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *