اغلب ما در طول روز معمولاً به فکر چاره‌ای برای رفع خستگی و خواب‌آلودگی خود هستیم.
افزایش انرژی بدن

خستگی احساسی است که معمولا بعد از ظهرها به سراغ ما می‌آید. این احساس گاهی آنقدر زیاد است که کیفیت فعالیت و تمرکز ما را در فعالیت روزانه به شدت پایین می‌آورد. برخی افراد برای افزایش انرژی به سراغ یک ماده غذایی شیرین یا حاوی کافئین می‌روند. اما کمتر کسی می‌داند که برای افزایش انرژی بدن می‌توان از میوه‌ها استفاده کرد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا شما را با میوه‌های انرژی‌زا آشنا خواهیم کرد.
موز

خوردن موز موجب افزایش سریع انرژی می‌شود. موز دارای مقادیر زیادی کربوهیدرات بوده و منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. قند کافی و پتاسیم موجود در موز در مدت زمان کوتاهی موجب افزایش انرژی بدن می‌شود.
سیب

تاثیر سیب در از بین بردن خواب آلودگی صبحگاهی بیشتر از قهوه است. سیب خام ترکیبی از کربوهیدرات، فیبر و قند است. این میوه به آرامی هضم می‌شود و انرژی موجود در آن به تدریج وارد بدن می‌شود. سیب اگر پخته شود یا آب آن گرفته شود، خاصیت انرژی‌زایی را از دست می‌دهد. از طرف دیگر اگر سیب به همراه پوستش مصرف شود خاصیتش افزایش خواهد یافت.

افزایش انرژی
انگور

انگور دارای مقدار زیادی گلوکز و آب است. هرگاه احساس کسلی و بی‌حالی کردید، کافیست به اندازه یک لیوان انگور یا آب آن را مصرف کنید. به این ترتیب قسمتی از آب مورد نیاز بدن را نیز تامین کرده‌اید. اگر مبتلا به دیابت هستید در مصرف انگور احتیاط کنید.
زردآلو

زرد آلو دارای مقدار زیادی قند طبیعی است. همین قند به افزایش انرژی بدن کمک می‌کند. همچنین با ایجاد احساس سیری میل شما را به مصرف سایر میان وعده‌های مضر و چرب کاهش می‌دهد. ویتامین B6 و ویتامین A از دیگر مواد مغذی موجود در زردآلو هستند.
آناناس

آناناس می‌تواند به سرحالی شما در مواقع خستگی و بی‌حالی کمک کند. این میوه ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوع نظیر ویتامین‌های B1، B6، C، منگنز و روی است. همچنین آناناس مقدار زیادی فیبر خوراکی دارد.

رفع کمبود انرژی
خرما

تقریبا همه ما علم کافی به انرژی‌زا بودن خرما داریم یا آن را مستقیما تجربه کرده‌ایم. حدود ۳۰ درصد از بافت خرما را گلوکز تشکیل می‌دهد. خرما انرژی بدن را خیلی سریع بازیابی می‌کند و حاوی آنتی‌اکسیدان نیز هست.
مرکبات

انواع مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی و لیمو شیرین موجب افزایش آدرنالین در بدن می‌شوند. پرتقال نسبت به سایر انواع مرکبات؛ آب، فیبر، کربوهیدرات و ویتامین‌های بیشتری دارد. به همین دلیل انرژی بدن را سریع‌تر افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *