سردردهای تنشی مزمن کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از این رو بهتر است، سردردهای تنشی را بلافاصله پس از شروع، هنگامی که علائم هنوز خفیف هستند، درمان کنید.
بهترین راه برای درمان سردرد

زمانی که صحبت از سردرد می‎‌شود، دارو اولین انتخاب است، اما دارو تنها راه درمان سردرد نیست. تغییر سبک زندگی، کنترل استرس و پیشگیری از محرک‌ها می‌تواند به خوبی اثر کند. این راه‌ها سبب پیشگیری از سردرد می‌شوند. با مطالعه مطلب زیر از مجله دلتا بهترین راه برای درمان سردرد را پیدا کنید.
بهترین راه برای درمان سردرد

در زمان بروز سردرد این راه‌های ساده را امتحان کنید، تا در شرایط مختلف به بهبود سردرد خود کمک کنید.

گذاشتن یک بسته سرد(منجمد) به تدریج روی سر یا پیشانی
استفاده از استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن
مصرف کافئین
ماندن در اتاق تاریک و آرام
درمان ماساژ استخوان

پزشکان متخصص بیماری‌های استخوان از روش‌های دستی و بافت نرم روی سر، گردن و قسمت بالایی پشت استفاده می‌کنند.

تکنیک‌های آرامش

تکنیک‌های آرامش می‌تواند به شما در چگونگی کنترل بخش‌های عضلانی نسبت به استرس کمک کند. این کار به پیش‌گیری و تسکین سردردهای تنشی کمک می‌کند.

طب سوزنی

مطالعات نشان داده‌اند که قرار دادن سوزن‌های نازک در نقاط خاصی از بدن، تنش و سردردهای میگرنی را کاهش می‌دهد.

بوتاکس

سم بوتولینوم در روش بوتاکس برای درمان چین و چروک پوست استفاده می‌شود. از طرفی اخیرا تزریق بوتاکس برای پیشگیری از بروز سردرد میگرنی(مزمن) در بزرگسالان رایج شده است. اگر در ماه ۱۵ روز و یا بیشتر سردردهای ناشی از میگرن را دارید، تقریبا هر ۳ ماه بوتاکس را در سر و گردن خود تزریق کنید.

در صورتی که می‌توانید هر یک از راهکارهای بالا را برای مدتی امتحان کنید. در نتیجه پس از مدتی می‌توانید بهترین روش را برای کاهش سردرد خود پید کنید.

اگر تا کنون دلیل سردردهای خود را نیافتید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در بعضی شرایط نیاز است تا نتایج آزمایشات شما بررسی شود. از این رو تا جای ممکن از روش‌های تهاجمی مانند تزریق دوری کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *