رولت خرما و گردو یکی از میان‌وعده‌های مقوی و خوشمزه ایرانی است که در مراسم مختلف سرو می‌شود. این رولت برای کسانی که اهل خوردن خرما نیستند هم پیشنهاد می‌شود.
طرز تهیه رولت خرما

یکی از دسرهای خوشمزه که برای افطارهای ماه رمضان هم مناسب به‌نظر‌‌ می‌رسد رولت خرما است. رولت خرما یک رولت یخچالی به‌شمار‌‌ می‌رود و روش تهیه آن هم بسیار ساده است و با مواد اولیه‌ای که در خانه شما پیدا‌‌ می‌شود به راحتی‌‌ می‌توانید این رولت را آماده نمایید. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه رولت خرما را یاد بگیرید.
مواد لازم برای طرز تهیه رولت خرما

خرما ۲۰ عدد
پودر نارگیل ۳ قاشق غذاخوری
ارده ۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
موز ۱ عدد
بیسکویت پتی‌بور ۱.۵ بسته
شکلات ذوب‌شده به مقدار لازم
گردو خردشده ۱/۴ پیمانه
پودر پسته، پودر نارگیل و کنجد برای تزیین به مقدار لازم

رولت بیسکویتی
طرز تهیه رولت خرما
مرحله اول

هسته خرما را بگیرید. بهتر است از خرمایی استفاده کنید که شیره نداشته باشد. سپس پوست خرما را جدا نمایید. برای این کار داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و صبر کنید تا بجوشد. سپس خرماها را داخل آب جوش بریزید. ۳ دقیقه در آبجوش بگذارید و آبکش کنید.‌‌ می‌بینید که به راحتی پوست خرما جدا خواهد شد.
مرحله دوم

در مرحله بعد خرماها را با پودر نارگیل و گردو و ارده و مقداری دارچین هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند. سپس پودر کاکائو را روی مواد الک کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس بیسکویت پتی‌بور ساده یا کاکائویی را داخل کاسه بریزید و با دست کمی خرد کنید. همین قدر که خرد شود کافی است و لازم نیست پودر شود.
رولت خرما
مرحله سوم

همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا به هم بچسبند. خمیر را روی نایلون بگذارید و یک نایلون دیگر روی خمیر قرار دهید و با وردنه به قطر نیم‌سانت باز کنید. با استفاده از کاردک اطراف رولت را صاف کنید تا کاملا مستطیلی شود. سپس یک موز را در ابتدای رولت قرار دهید.
مرحله چهارم

با استفاده از نایلونی که زیر رولت قرار داده‌اید، خمیر را رول کنید و رولت را کاور نمایید و ۵ الی ۶ ساعت با همان نایلون داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس نایلون را خارج کنید و با چاقو اره‌ای آن را ببرید. بعد هر رولت را داخل شکلات بن‌ماری‌شده بزنید و با پودر پسته یا کنجد یا نارگیل تزیین کنید.

اگر به دسرهای افطاری علاقه دارید، نان حلوایی یک پیش‌غذای مقوی برای افطار را بخوانید.
نکات کلیدی در طرز تهیه رولت خرما

اگر دوست داشتید موز را حذف کنید و رولت را به‌صورت ساده رول کنید.
به‌جای ارده‌‌ می‌توانید از کره یا روغن مایع نیز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *