ساندویچ مونته کریستو یک انتخاب سریع و آسان برای وعده صبحانه، ناهار و شام دانش‌آموزان مدرسه و دانشجویان و البته افراد شاغل است. اگر هم خانه‌دار و هر روز با این سوال روبرو هستید که “ناهار و شام چه چیزی بپزم؟” بد نیست تهیه ساندویچ سریع و فوری فرانسوی مونته کریستو را بلد باشید. طرز تهیه ساندویچ مونته کریستو را در مجله دلتا بخوانید.
مواد لازم

ژامبون (دلخواه) ۲۰۰ گرم
نان تست سفید ۸ عدد
پنیر گودا رنده شده ۲۰۰ گرم
سس مایونز ۴ قاشق چای‌خوری
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۴ قاشق غذاخوری
فلفل پاپریکا ۲ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
کره ۴ قاشق غذاخوری

ساندویچ-فرانسوی
طرز تهیه ساندویچ مونته کریستو

برای تهیه ساندویچ فرانسوی ابتدا باید روی یک برش نان تست کمی پنیر گودای رنده شده یا یک ورقه‌ پنیر گودا بریزید. سپس یک ورقه ژامبون روی نان بگذارید. روی ژامبون یک قاشق چای‌خوری سس مایونز (یا سس خردل) بمالید. یک ورقه ژامبون دیگر بگذارید، مقداری پنیر گودا رنده شده روی ژامبون بریزید و ۱ قاشق چای‌خوری سس مایونز بزنید و یک نان تست روی آن بگذارید.
برای لایه دوم دوباره این کار را تکرار کنید؛ یک نان تست، پنیر گودا، یک ورق ژامبون، سس مایونز، یک ورق ژامبون، یک برش نان.
ساندویچ دوم را هم به همین ترتیب درست کنید.
در مرحله بعد ساندویچ را خوب با دست فشار دهید یا یک وزنه سنگین روی ساندویچ بگذارید تا حسابی فشرده شود. به این ترتیب هم سس و پنیر به خورد ساندویچ می‌رود و هم ساندویچ موقع سرخ کردن از هم باز نمی‌شود. آنقدر ساندویچ مونته کریستو باید منسجم و فشرده شود که محتویات داخل آن به سختی مشخص باشد.
حالا در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها را خوب بزنید، شیر، نمک، فلفل سیاه و پاپریکا را به مواد اضافه کرده و مواد را خوب هم بزنید. در یک ماهیتابه مناسب کره بریزید و صبر کنید تا گرم شود. در این فاصله یک لحظه ساندویچ مونته کریستو را در مایه تخم مرغی بزنید و بیرون بیاورید. سپس ساندویچ را در کره سرخ کنید تا زمانی که حسابی ترد و برشته شود.
بعد از اینکه ساندویچ برشته شد، آن را روی دستمال آشپزخانه بگذارید و روغن اضافی آن را بگیرید. اضافه کردن مقداری گوجه خشک یا سبزیجاتی مثل آووکادو به این ساندویچ اختیاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *