تره‌فرنگی سرشار از ویتامین است که مصری‌ها، یونانی‌ها و رومی‌های باستان از تره‌فرنگی به خاطر خواص دارویی استفاده می‌کردند.
سوپ تره فرنگی

یکی از آسان‌ترین سوپ‌هایی که می‌توانید در آماده کنید، سوپ تره فرنگی با سیب‌ زمینی است. کافی است سیب‌زمینی و تره را با هم بپزید و با خامه‌ترش داخل مخلوط‌کن بریزید. با طرز تهیه مرحله به مرحله این سوپ با ما همراه باشید.در این مطلب از مجله دلتا به آموزش این سوپ پرخاصیت و لذیذ پرداخته شده است.
مواد لازم برای سوپ تره فرنگی

سیب زمینی ۲ عدد
کره ۱۰۰ گرم
آب‌مرغ ۳‌ لیوان
تره فرنگی ۲ عدد
خامه ترش ۸ قاشق‌غذاخوری
نمک و فلفل به‌میزان‌لازم

طرز تهیه سوپ تره فرنگی با سیب‌زمینی
مرحله اول

تره‌فرنگی‌ها را خرد کرده و بشویید. چون در لایه‌های آن ممکن است خاک نفوذ کند بعد از خرد‌شدن آن‌ها را بشویید. سیب‌زمینی را هم به صورت حبه‌ای خرد کنید.
مرحله دوم

کره را داخل تابه بریزید و با حرارت ملایم ذوب کنید. حالا تره‌فرنگی‌ها را اضافه کنید و با کره تفت دهید. در حد تفت دادن کافی است. آن‌ها را سرخ نکنید تا تغییر رنگ دهند.
مرحله سوم

در این مرحله سیب‌زمینی‌ها را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. بعد از چند دقیقه تفت دادن، آب مرغ را اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا با حرارت ملایم سیب‌زمینی و تره‌فرنگی حدود ۲۰ دقیقه بپزند.
مرحله چهارم

وقتی سوپ پخته شد از روی حرارت بردارید و نصف مقدار خامه‌ ترش را به آن اضافه کنید. سوپ را داخل مخلوط‌کن بریزید و کاملا مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود. در آخر سوپ را بچشید و بر حسب سلیقه نمک و فلفل آن را بررسی کنید.
مرحله پنجم

سوپ را در ظرف مناسب سرو کرده و با باقی خامه ترش و مقداری جعفری روی آن را تزیین کنید.
نکات تهیه سوپ تره فرنگی با سیب‌زمینی

میکس کردن سوپ هم ظاهر آن را زیباتر می‌کند هم باعث می‌شود طعم سوپ دلنشین‌تر شود.
اگر مایل باشید می‌توانید از مقداری مرغ هم داخل سوپ استفاده کنید.

سوپ تره فرنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *