عجیب نیست که در آخرین روزهای زمستان، نگران ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا یا حتی ویروس خطرناکی مثل کروناباشید. این روزها بیشتر از هر زمانی به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با ویروس‌های مزاحم نیاز دارید. پس سعی کنید با خواب کافی و تغذیه مناسب، احتمال هجوم ویروس‌ها به بدنتان را پایین بیاورید.
سوپ زنجبیل و هویج

سوپ زنجبیل و هویج از آن دسته سوپ‌های خوشمزه و ویژه‌ای است که علاوه بر طعم خاص، جزو آشپزی آسان قرار می‌گیرد. این سوپ یک پیشنهاد ایده‌آل برای پیش‌غذا در میز شماست که طعم و خواص آن شما و دیگران را شگفت زده می‌کند. در ادامه طرز تهیه سوپ زنجبیل و هویج را در مجله دلتا بخوانید.

طرز تهیه سوپ زنجبیل و هویج
مواد لازم

کره پاستوریزه: ۵۰ گرم
پیاز: یک عدد بزرگ
زنجبیل: یک چهارم لیوان
سیر: چهار حبه
آب‌مرغ: غلیظ دو لیوان
هویج: یک لیوان
سرکه قرمز: سه قاشق غذاخوری
آب لیمو: دو قاشق غذاخوری
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه: به مقدار لازم
پودر کاری: نوک قاشق چای‌خوری
پیازچه: دو ساقه

طرز تهیه سوپ زنجبیل و هویج

در یک قابلمه مناسب، کره را روی حرارت ملایم آب کنید. سپس پیاز را در قابلمه ریخته و تفت دهید. وقتی که پیاز کمی سبک شد، سیر و زنجبیل رنده‌شده را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید.
آب‌مرغ، هویج و سرکه قرمز را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید. وقتی مواد شروع به جوشیدن کردند، شعله را کمتر کنید و به هویج برای پختن فرصت دهید. بین نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه برای پختن هویج و قوام آمدن مواد وقت لازم دارید.
قابلمه را از روی حرارت بردارید و وقتی مواد از دمای جوش بیرون آمدند، با غذاساز سوپ را یکدست کنید. سپس نمک، فلفل و آب‌لیمو را هم به سوپ اضافه کنید و چند دقیقه دیگر آن را بجوشانید تا به غلظت دلخواهتان برسد. می‌توانید این سوپ را با خامه‌ترش تزیین کنید یا اینکه به ریختن پیازچه‌های تازه‌ای که ریز خرد کرده‌اید اکتفا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *