سوپ قارچ یکی از انواع سوپ‌های مجلسی محسوب می‌شود که به عنوان یک پیش غذا و میان وعده خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.
طرز تهیه سوپ قارچ

سوپ بهترین غذا یا میان‌وعده برای این فصل است و جز غذاهای است که در گروه آشپزی آسان قرار می‌گیرد؛ به‌خصوص که کرونا و آنفولانزا هم دست از سرمان برنمی‌دارد و بهتر است با مایعات و مواد مغذی خودمان را تقویت کنیم. با مطلب « طرز تهیه سوپ قارچ » همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.
مواد لازم برای تهیه سوپ قارچ

قارچ : ۵۰۰ گرم
پیاز متوسط: ۲ عدد
هویج متوسط: ۲ عدد
تره فرنگی: ۱۰۰ گرم
خامه: ۲۰۰ گرم
شیر: ۲۵۰ گرم
کره: ۱۰۰ گرم
آرد سفید: ۱ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه کافی

طرز تهیه سوپ قارچ

ابتدا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و کره را به آن اضافه کنید و در مرحله بعدی پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می‌کنیم.
پیاز را با کره کمی تفت دهید تا کمی نرم شود سپس مقداری زردچوبه اضافه کنید تا مخلوط پیاز و زردچوبه یک‌دست شود. در همین حین تره فرنگی و هویج خرد شده را پس از این‌که پیاز نرم شد به قابلمه اضافه کنید.
۱۰ دقیقه مخلوط تره فرنگی، هویج و پیاز را تفت دهید، سپس قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد یا رنده کنید. بعد از ۱۰ دقیقه قارچ را اضافه کنید.
بعد از نرم شدن قارچ، آرد سفید در آب جوش حل شده را به قابلمه اضافه می‌شود.
در همین مرحله ۳ لیوان آب جوش و مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه می‌کنیم. ۵ دقیقه بعد از به جوش آمدن مواد، شیر و خامه مخلوط شده به قابلمه اضافه می‌شود.
پس از اضافه شدن مخلوط شیر و خامه مراقب سرریز شدن سوپ باشید. ۵ دقیقه بعد جعفری خرد شده را به سوپ اضافه کنید و دیگر در قابلمه را نگذارید تا سوپ جا بیفتد. پس از این‌که سوپ آماده شد آن‌ را با قارچ تزیین کرده و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *