سوپ ماش سوپی پر‌خاصیت و خوشمزه است. طبق شواهد باستان شناسی در ۴۵۰۰ سال پیش دانه ماش در پنجاب هندوستان مورد استفاده قرار گرفت و در نواحی گرمسیری به راحتی رشد می‌کند.
سوپ ماش

ماش برای برای معده بسیار مفید است، برای کاهش وزن، برای افزایش حجم عضلات در بدنسازی، کاهش فشار خون و بسیار مفید برای قلب است. سوپ ماش را اگر برای بچه‌های کوچک درست می‌کنید می‌توانید با گوشت‌کوب برقی آن را میکس کنید تا خوردن آن برای کودک آسان باشد. سوپ ماش می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی سبک نیز در نظر گرفته شود. امروز سوپ ماش بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه سوپ ماش

جو پرک ۳۰۰ گرم
سینه مرغ یک عدد
ماش ۱۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
هویج ۲ عدد
سیب زمینی یک عدد
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذا‌خوری
نمک و فلفل سیاه،فلفل قرمز، برگ بو به مقدار لازم
جعفری و آبلیمو به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ ماش
مرحله اول : آماده سازی مواد سوپ

ابتدا ماش را به مدت یک ساعت بگذارید تا خیس بخورد. اگر از جو استفاده می‌کنید آن را خیس کنید. اگر از جو پرک استفاده می‌کنید نیاز به خیس کردن ندارد. هویج و سیب زمینی را به دلخواه رنده یا مکعبی خرد کنید.
مرحله دوم : پخت مرغ

پیاز را شسته و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه ریخته و با کمی روغن و زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید سپس سینه مرغ را اضافه کنید و یک عدد برگ بو بریزید، روی آن آب ریخته و اجازه دهید تا سینه مرغ پخته شود.
مرحله دوم : افزودن ماش

وقتی سینه مرغ پخته شد آن را خارج و ریش ریش کنید و مجدد به قابلمه برگردانید برگ بو را نیز از قابلمه خارج کنید. ماش را که از قبل خیس کردید به سینه مرغ به همراه هویج و سیب زمینی خرد شده اضافه کنید و اجازه دهید تا سبزیجات پخته شوند.
مرحله سوم : افزودن رب و جو

وقتی تمام مواد پخته شدند جو پرک را اضافه کنید، داخل تابه با کمی روغن رب را تفت داده تا از خامی دربیاید سپس داخل سوپ ریخته و هم بزنید و برای ۲۰ دقیقه دیگر اجازه دهید تا مواد خوب پخته شوند.
مرحله چهارم : تهیه سوپ ماش

وقتی سوپ ماش غلیظ شد می‌توانید آن را با گوشت‌کوب میکس کنید. نمک سوپ ماش را اندازه کنید و مقداری فلفل قرمز اضافه کنید در انتهای پخت کمی جعفری ساطوری شده را به همراه آبلیمو اضافه کنید. سوپ را در ظرف سرو کشیده. نوش جان!
نکات کلیدی در تهیه سوپ

اگر مرغ در دسترس نداشتید می‌توانید از یک عدد عصاره مرغ استفاده کنید.
می‌توانید برای پر‌خاصیت کردن سوپ مقداری شلغم و ساقه کرفس نیز اضافه کنید.
اضافه کردن رب اختیاری است و قابل حذف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *