این روزها که بالا بردن ایمنی بدن و جذب ویتامین‌ تبدیل به یکی از دغدغه‌های روزمره شده است، سوپ پیاز اینبار با روش پخت فرانسوی‌ها می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. از آنجاکه پیاز از کاهنده‌های طبیعی قند خون است، ر

سوپ پیاز فرانسوی
مواد لازم

سیر ۲ حبه
شکر 1/2 قاشق چای‌خوری
نمک 1/2 قاشق چای‌خوری
عصاره گوشت ۲ عدد
روغن ‌زیتون یک قاشق غذاخوری
پیاز پوست گرفته و حلقه شده ۴۵۰ گرم
فلفل‌ سیاه به میزان لازم
پنیر پیتزای رنده شده ۵۰ گرم

سوپ-پیاز فرانسوی
طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

پیازها را حلقه‌حلقه خرد کرده و در روغن ‌زیتون تفت ‌دهید تا سبک و طلایی شود. سپس سیرهای خرد شده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. شکر را در فاصله کوتاهی بعد از آن به مواد بیفزایید.
اجازه دهید مخلوط حدود 30 دقیقه با حرارت ملایم بپزد. به این روش اصطلاحا کاراملیزه کردن پیاز می‌گویند؛ در این روش، پختن باید با آب پیاز و در حرارت پایین بدون اضافه کردن آب صورت گیرد. بعد از کاراملیزه شدن پیاز، عصاره گوشت را به آن افزوده و مواد را با هم ترکیب کنید. حدود 4 لیوان آب در تابه ریخته و پس از جوش آمدن، یک ساعت زمان دهید تا با حرارت پایین پخته شود.
فر را روشن ‌کنید. روی تکه‌های نان تست پنیر ریخته، آنها را روی سینی فر بچینید. پس از گریل شدن، نان‌های تست را روی سوپ‌ بگذارید. می‎توان روی نان تست علاوه بر پنیر، پیاز، باقلا و نخود ‌سبز بریزید. این نان‌ها باید حدود ۲ دقیقه در حالت گریل قرار بگیرند تا پنیر آب شود و بتوان سوپ پیاز فرانسوی را سرو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *