خواص سیاه دانه چیست؟ قرن‌هاست که از سیاه‌ دانه به‌عنوان درمان سنتی برای برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود.
خواص سیاه دانه برای سلامتی

سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به‌عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می‌شود. این دانه، جزو دانه‌های بومی جنوب غربی آسیا است. معمولا از این دانه به‌عنوان ضدانگل، ضدباکتری و مسهل استفاده می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید، تا خواص سیاه دانه برای سلامتی را بهتر بشناسید.
کاهش کلسترول

بدن به مقادیری از کلسترول نیاز دارد. اما تجمع مقادیر بالای آن در خون، خطر بروز بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. سیاه دانه می‌تواند کلسترول‌بد و تری‌گلیسیرید خون را به‌طور چشم‌گیری کاهش دهد.
خاصیت ضدسرطان

سیاه دانه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند تاثیرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند و از بروز بیماری‌هایی مانند سرطان جلوگیری کنند.
محافظت از کبد

کبد یک عضو بسیار مهم است. این عضو به سم‌زدایی بدن، پردازش داروها و پردازش مواد‌‌ مغذی کمک می‌کند. براساس مطالعات علمی، سیاه دانه می‌تواند از کبد در برابر برخی آسیب‌ها محافظت کند.

کاهش وزن
تنظیم قندخون

قندخون بالا می‌تواند علائمی مانند، کاهش وزن بدون کنترل، خستگی و اختلال تمرکز را به‌همراه داشته باشد. کنترل‌ نکردن قندخون می‌تواند در دراز مدت پیامدهای جدی مانند آسیب عصبی، مشکلات بینایی و تاخیر در بهبود زخم را به‌دنبال داشته باشد.
پیشگیری از زخم‌معده

یکی دیگر از سیاه دانه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است برای سلامتی پیشگیری از زخم‌معده است. زخم‌معده، زخم‌های دردناکی هستند که در اثر آسیب اسید‌ معده به پوشش مخاطی معده بروز می‌کنند. جالب است بدانید، سیاه دانه می‌تواند به حفظ پوشش معده و پیشگیری از بروز زخم معده کمک کند.
تقویت گردش‌خون

یک قاشق چای‌خوری روغن سیاه‌ دانه را با یک قاشق عسل‌ خالص، همراه با دو حبه سیر له شده مخلوط کرده و هر روز به مدت یک هفته میل کنید. برای پیشگیری از مشکلات آلرژیک سیر و اجتناب از گرمی بیش از حد مزاج، بهتر است مصرف این ترکیب را از مقادیر ناچیز شروع کرده و به تدریج برمقدار آن بیفزایید.
بهبود آسم

جالب است بدانید، مصرف عصاره سیاه دانه باعث بهبود سرفه، خس‌خس و عملکرد ریه در افراد مبتلا به آسم می‌شود. با این حال ممکن است، سیاه دانه به اندازه داروهای تئوفیلین یا سالبوتامول موثر نباشد.
کاهش وزن

لاغری، یکی از ویژگی‌ها و کاربردهای مهم عسل و سیاه‌ دانه است. این معجون به شدت باعث افزایش چربی‌سوزی در بدن می‌شود. البته این به‌شرطی است که از این معجون خوش‌طعم و پرخاصیت، به صورت منظم و روزانه استفاده کنید.
تنبلی‌ تخمدان

مصرف عسل و سیاه دانه می‌تواند ناباروری ناشی از تنبلی‌تخمدان را نیز برطرف کند. این معجون، تخمک‌گذاری در بدن بانوان را تقویت می‌کند و در نتیجه شانس باروری را افزایش می‌دهد.
تقویت اسپرم مردان

یکی از دلایل اصلی ناباروری در مردان، ضعیف بودن اسپرم است. اسپرم مردانه باید قدرت کافی برای باروری تخمک‌های زنانه را داشته باشد. سیاه دانه و عسل برای تقویت اسپرم معجزه می‌کنند. کافی است از این معجون استفاده کنید تا اثرات شگرف آن را، هم در تقویت میل‌جنسی و هم در باروری مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *