این دستورالعمل توفو سوخاری واقعا جذاب و دلپذیر است. به گفته‌ی یک سرآشپز، “‌یک از هم‌اتاقی‌های سابق‌ام چند دستور تهیه‌ی پایه برای توفو یا همان پنیر سویا را به من معرفی کرد، و پس از گذشت چند سال، من به نسبت مناسبی برای ادویه و سایر مواد سوخاری دست پیدا کرده‌ام. لایه‌ی آرد سوخاری روی این تکه‌های توفو واقعا خوشمزه و بافت آن‌ها نیز خارق‌العاده است. این غذا را به همراه رلیش یا سس‌های دیگر میل کنید – من عاشق خوردن این توفوهای سوخاری به همراه بورانی بادمجان هستم). من معمولا این غذا را به همراه زیره پلوی ساده و بروکلی و سیر درست می‌کنم.‌”‌

طرز تهیه توفو سوخاری خوراکی خوشمزه مخصوص گیاهخواران

زمان آماده‌سازی: ۱۵ دقیقه
زمان پخت: ۱۵ دقیقه
مجموع زمان مورد نیاز: ۳۰ دقیقه
برای مصرف ۴ نفر
مواد مورد نیاز

الف. ۴۵۰ گرم توفو آب کشیده شده
ب. ۲ فنجان آب سبزیجات
پ. ۳ قاشق چای خوری روغن
ت. نصف فنجان آرد
ث. ۳ قاشق غذاخوری مخمر خوراکی
ج. ۱ قاشق چای خوری نمک
چ. نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه‌ی آسیاب شده
ح. ۱ قاشق چای خوری مریم گلی
خ. نصف قاشق چای خوری فلفل هندی
دستورالعمل

الف. توفو را به صورت مکعب مستطیل‌های کوچک خرد کنید. آن‌ها را داخل یک کاسه بگذارید، و آب سبزیجات را روی آن‌ها بریزید و اجازه دهید توفو آب سبزیجات را به خود جذب کند.

ب. آرد، مخمر خوراکی، نمک، فلفل، مریم گلی، و فلفل هندی را داخل یک کاسه با هم مخلوط کنید.

پ. روغن را در یک تابه‌ی بزرگ روی شعله‌ی متوسط داغ کنید.

ت. تکه‌های توفو را از آب سبزیجات خارج کنید؛ آن‌ها را کمی فشار دهید تا آب اضافه‌شان خارج شود (ولی نه به طور کامل). تکه‌های توفو را داخل ترکیب آرد قرار دهید. (شاید برای آن‌که سطح خارجی توفوها به اندازه‌ی کافی خشک و آغشته به ترکیب آرد شود، آن‌ها را دو بار در ترکیب آرد بگردانید.) در نهایت، توفوها را داخل روغن داغ بیندازید؛ آن‌ها را سرخ کنید تا تمام قسمت‌های‌شان قهوه‌ای و برشته شوند. در صورت نیاز، روغن بیش‌تری استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *