دسرهای یلدایی این روزها طرفداران زیادی در بین مردم پیدا کرده‌اند و هر چقدر این دسرها مواد اولیه ساده‌تر و در دسترس‌تری داشته باشند، طرفداران بیشتری هم خواهند داشت.
طرز تهیه دسر انار

دسر انار یکی از انواع دسرهای ساده است که‌ می‌توانید برای مهمانی‌ها‌ی مختلف تهیه کنید و بهترین زمان تهیه این دسر خوشمزه شب یلدا است. اما این دسر فوق‌العاده راحت بوده و با ژله انار و بیکسویت پتی‌بور تهیه‌ می‌شود و برای اینکه ظاهر جذابی داشته باشد با دانه‌ها‌ی انار آن را تزئین کنید. این دسر نیازی به قالب ندارد و همان بیسکویت‌ها‌ی دور آن مانند قالب عمل کرده و این دسر ساده و جذاب را تشکیل‌ می‌دهد. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه دسر انار را یاد بگیریم.
مواد لازم برای دسر انار

ژله انار ۱/۲ بسته
آب جوش ۱ پیمانه
نشاسته ذرت ۳‌ قاشق غذاخوری
آب سرد ۱ پیمانه
خامه صبحانه ۳‌ قاشق غذاخوری
شکر ۲ الی ۳‌ قاشق غذاخوری
وانیل نوک‌ قاشق چای‌خوری
بیسکویت پتی‌بور ساده و کاکائویی یا نان روغنی به مقدار لازم

طرز تهیه دسر انار
دسر انار و بیسکویت پتی بور
مرحله اول

ابتدا ژله انار را نصف کنید و داخل کاسه ریخته و به آن آب جوش را اضافه کنید شما‌ می‌توانید از هر طعم و مزه که دوست دارید استفاده کنید ولی اگر برای شب یلدا این دسر را تهیه‌ می‌کنید بهتر است از ژله انار استفاده کنید و آن را بن‌ماری کنید و یا یک دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا شفاف شود.
مرحله دوم

در ادامه نشاسته ذرت را به همراه آب سرد داخل یک قابلمه ریخته و مخلوط کنید و هم بزنید تا گلوله‌ها‌ی نشاسته باز شود. سپس نشاسته ذرت را روی حرارت قرار دهید تا کم‌کم غلیظ شود. وقتی نشاسته غلیظ شد ژله گرم را که بن‌ماری کردید به آن اضافه کنید. دقت کنید نباید یکباره آن را بریزید، وگرنه گلوله‌ می‌شود.
مرحله سوم

سپس مخلوط نشاسته و ژله را روی حرارت کم قرار دهید تا مواد یکدست شود و گلوله‌ها‌ کاملا باز شود. اگر باز نشد‌ می‌توانید گلوله‌ها‌ را جدا کنید و از روی حرارت بردارید. در ادامه خامه صبحانه را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا گرم شود. سپس مخلوط خامه صبحانه را اضافه کنید و هم بزنید در ادامه شکر و وانیل را نیز اضافه کنید و اگر خیلی مواد سفت بود کمی روی حرارت قرار دهید تا کمی روان شود.
مرحله چهارم

در ادامه یک بیسکویت پتی‌بور یا روغنی روی سطح قرار دهید و با قاشق از مخلوط تهیه شده بریزید و یک بیسکویت دیگر و مجدد کمی از کرم تهیه شده و در انتها دور تا دور دسر را بیسکویت قرار دهید و در انتها کمی از کرم را روی آن ریخته و دانه‌ها‌ی انار را بریزید. سپس دسر انار را ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

برای خواندن دسرهای یلدایی بیشتر پاناکوتای انار را هم بخوانید.
نکات مهم طرز تهیه دسر انار

خامه را نباید سرد اضافه کنید وگرنه دسر می‌برد.
می‌توانید برای تهیه این دسر از یک لایه بیسکویت کاکائویی و ساده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *