کلم کالی، سیب زمینی، گوجه فرنگی، و لوبیا سفید با یکدیگر سوپی لذیذ و غذایی کامل را تشکیل می‌دهند. یک سرآشپز در مورد سوپ لوبیا و کلم کالی می‌گوید، “‌من عاشق این سوپ هستم. ترکیب مواد آبدار و انواع گوناگونی از مواد گیاهی دلپذیر، این سوپ را به غذایی دلچسب و لذیذ تبدیل کرده‌اند. این سوپ فقط با ۸ فنجان مایع تقریبا شبیه خورش می‌شود؛ به همین خاطر من ۴ فنجان دیگر آب سبزیجات به آن اضافه می‌کنم و به غلظت دلخواه‌ام می‌رسم. این یک دستورالعمل عالی است!‌”‌

این سوپ فوق‌العاده در شب‌های سرد زمستان وجودتان را گرم، حس چشایی‌تان را نوازش، و شکم‌تان را سیر می‌کند. این سوپ پر از کلم کالی، سیب زمینی، و لوبیا سفید است.

زمان آماده‌سازی: ۲۵ دقیقه
زمان پخت: ۳۰ دقیقه
مجموع زمان مورد نیاز: ۵۵ دقیقه
برای مصرف ۸ نفر
مواد مورد نیاز

الف. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
ب. ۱ عدد پیاز زرد خرد شده
پ. ۲ قاشق غذاخوری سیر خرد شده
ت. یک دسته کلم کالی، بدون ساقه، خرد شده
ث. ۸ فنجان آب
ج. ۶ قالب پودر عصاره‌ سبزیجات
چ. ۴۲۰ گرم گوجه فرنگی خرده و پخته شده
ح. ۶ عدد سیب زمینی، پوست گرفته و خرد شده به صورت نگینی
خ. ۵۴۰ گرم لوبیا سفید پخته شده
د. ۱ قاشق غذاخوری ادویه‌ی ایتالیایی (ترکیبی از ریحان، رزماری، گشنیز، مرزه، آویشن، مرزنگوش، نعناع، و پرک فلفل قرمز، همگی خشک شده)
ذ. ۲ قاشق غذاخوری جعفری خشک شده
ر. نمک و فلفل به میزان دلخواه
دستورالعمل

الف. روغن زیتون را داخل یک قابلمه‌ی بزرگ داغ کنید؛ پیاز و سیر را داخل قابلمه تفت دهید. کلم کالی را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود (حدود ۲ دقیقه). سپس آب، پودر عصاره‌ی سبزیجات، گوجه فرنگی، سیب زمینی، لوبیا، ادویه‌ی ایتالیایی، و جعفری را نیز اضافه کنید. مواد را به مدت ۲۵ دقیقه روی شعله‌ی متوسط حرارت دهید تا سیب زمینی‌ها کاملا پخته شوند. در نهایت، نمک و فلفل به آن بیفزایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *