سوپ یکی از اولین و آسان‌ترین غذاهایی است که انسان تهیه آن را فرا گرفته است.
سوپ

پنیر گودا معروف‌ترین پنیر نیمه سخت دنیا است که برای اولین بار بیش از ۲۰۰ سال پیش در جنوب هلند در دهکده‌ای با همین نام تولید شد. گودا رایحه‌ای ملایم و گردویی و طعم و بویی شبیه به خامه دارد و به همین علت برای هر ذائقه‌ای خوشایند و مطلوب است. از این پنیر در صبحانه و انواع غذاهایی که در فر گذاشته می‌شود، همچنین به عنوان طعم دهنده در پاستا و انواع سوپ و سالاد استفاده می‌شود. در این مقاله از مجله دلتا قصد داریم طرز تهیه سوپ مرغ با پنیر گودا را به شما آموزش دهیم.
مواد لازم برای تهیه سوپ مرغ با پنیر گودا

پیاز یک عدد
زردچوبه یک قاشق چایخوری
عصاره مرغ ۲ پیمانه
جعفری یک قاشق سوپخوری
پنیر گودا ۱۰۰ گرم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
فیله مرغ ۲۰۰ گرم
کنسرو ذرت یک عدد
خامه ۲۰۰ گرم
فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ مرغ با پنیر گودا
مرحله اول

پیاز را در قابلمه‌ای مناسب حاوی روغن داغ بر روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سپس زردچوبه را به آن افزوده و کمی دیگر تفت دهید.

مرغ را به مواد اضافه کرده و با پیاز کمی تفت دهید سپس عصاره مرغ را نیز اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا مواد به جوش آیند. ذرت را نیز اضافه کنید و بگذارید مواد مجددا بجوشند.
مرحله دوم

قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید مواد کاملا خنک شوند سپس مواد را داخل غذاساز ریخته و به شکل پوره در بیاورید. مجددا مواد را به قابلمه برگردانید.

خامه را با یک ملاقه از سوپ رقیق کرده تا دمای آن به سوپ برسد. سپس جعفری، خامه و پنیر گودا را به سوپ اضافه کنید. اگر مقدار آب آن کم بود کمی عصاره به آن اضافه کنید. مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سوپ کاملا جا بیفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *