شیرینی بهشتی یکی از آن خوشمزه‌هایی است که می‌توانید به مناسبت‌‎های مختلف مانند اعیاد یا دورهمی و مهمانی برای مهمانان خود در خانه تهیه کنید.
شیرینی خانگی

شیرینی بهشتی خانگی همان‌طور که از اسمش پیداست طعمی ترد و خوشمزه و بهشتی دارد. این شیرینی طرز تهیه پیچیده‌ای ندارد و باکمی صبر و حوصله به‌راحتی در خانه آماده می‌شود. شیرینی بهشتی خانگی بسیار مناسب برای سرو در اعیادی مانند نوروز، عید فطر یا عید غدیر است. شما می‌توانید این شیرینی‌ها را در دو طعم کاکائویی و هل تهیه کنید و از بافت ترد و طعم بی‌نظیرش در کنار یک لیوان چای داغ و لب‌سوز لذت ببرید. تنها کافی است طبق این دستورالعمل پیش بروید. برای آموزش این شیرینی خانگی همراه مجله دلتا باشید.
مواد لازم برای تهیه شیرینی بهشتی خانگی

کره پاستوریزه ۱۰۰ گرم
روغن مایع یک‌چهارم پیمانه
پودر شکر ۷۰ گرم
وانیل یک قاشق چای‌خوری
آرد ۳۰۰ گرم
پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری
پودر هل یک قاشق غذاخوری
پودر پسته به مقدار لازم
دانه خرفه به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی بهشتی خانگی ترد و خوشمزه
مرحله اول

برای شروع ابتدا باید کره پاستوریزه را از یخچال خارج کنید تا برای مدتی در دمای اتاق باشد و نرم شود. سپس ۱۰۰ گرم کره را داخل یک‌کاسه بریزید و یک‌چهارم پیمانه روغن مایع و ۷۰ گرم پودر شکر به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید.
مرحله دوم

زمانی که مواد داخل کاسه کمی باهم مخلوط شدند وانیل را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا مواد شیرینی بهشتی خانگی‌ خوب یک‌دست شود. حالا کم‌کم آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر شیرینی شما آماده شود. خمیر شیرینی را در دو کاسه جداگانه بریزید و به یک‌کاسه دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و به کاسه دیگر یک قاشق غذاخوری پودر هل اضافه کنید و با قاشق خوب ورز دهید تا باهم مخلوط شوند.
مرحله سوم

روی سینی فر خود را با کاغذ روغنی مخصوص شیرینی‌‌پزی بپوشانید. سپس قسمتی از خمیر شیرینی جدا کنید و با دست ورز دهید تا دایره شکل شود. یکی پس از دیگری تمام خمیر شیرینی را به این شکل دربیاورید و بافاصله در سینی فر کنار هم بچینید. با ماسوره گرد روی شیرینی‌ها را شکل دهید و روی هرکدام از شیرینی‌هایی که می‌خواهید به‌دلخواه پودر پسته و دانه خرفه بریزید.
مرحله چهارم

سینی شیرینی‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا خوب پخته‌شده و آماده شوند. پس‌ازاینکه شیرینی‌های بهشتی خانگی شما پخته شدند آن‌ها را از فر بیرون بیاورید و در ظرف دلخواه بچینید. شیرینی شما آماده است و می‌توانید آن را در کنار یک لیوان چای هل و دارچین دل‌چسب سرو و نوش جان‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *