برای تهیه این خورشت زمانی را انتخاب کنید که عجله ندارید، چون راز داشتن فسنجان عالی این است که عجله نکنید و بگذارید خورشت شما در هر مرحله خوب بپزد و جا بیفتد.
خورشت فسنجان با هویج

‌یکی از روش‌‌هایی که برای پخت خورشت فسنجان وجود دارد استفاده از سبزیجات نارنجی مانند هویج و کدو حلوایی است تا اصطلاحا یک خورشت جاافتاده و چرب به شما بدهد. شما در این روش‌‌ می‌توانید از مقدار کمتری گردو استفاده کنید و در عین حال یک فسنجان باصرفه و خوشمزه‌تر داشته باشید. فراموش نکنید که افزودن هویج طعم فسنجان شما را هیچ تغییری نخواهد داد. همچنین استفاده از گوشت قلقلی یا مرغ هم به انتخاب خود شما خواهد بود. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه فسنجان با هویج را یاد بگیرید.
مواد لازم برای تهیه ‌فسنجان با هویج

سینه مرغ ۲ عدد
هویج ۳ عدد
گردو ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
رب انار ۲  قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

خورشت فسنجان و هویج
طرز تهیه خورشت فسنجان با هویج
مرحله اول

برای هر نفر حدود ۴۰ گرم گردو در نظر بگیرید. سپس گردوها را آسیاب کنید. هویج‌‌ها را هم پوست بگیرید.‌‌ می‌توانید هم رنده ریز بزنید و هم داخل میکسر یا همان آسیاب بیندازید.
مرحله دوم

در یک قابلمه مقدار کمی روغن بریزید و گردوها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. کمی زردچوبه هم بریزید و مرتب هم بزنید تا گردوها نسوزند. سپس مرغ‌‌ها را با کمی زعفران و نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید.
مرحله سوم

مرغ‌‌ها را داخل یک تابه دیگر سرخ کنید.‌‌ می‌توانید سینه مرغ را به‌صورت فیله و خردشده دربیاورید و سرخ کنید. درسته هم‌‌ می‌توانید مرغ‌‌ها را سرخ کنید. پیاز بزرگ را پوست بگیرید و به‌صورت خلالی ریز خرد کنید.
طرز تهیه خورشت فسنجان
مرحله چهارم

پیازها را در روغن تفت دهید تا کمی نرم شود. سپس هویج و گردو را هم بریزید. رب انار را هم به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب انار گرفته شود. روی مواد کمی آب سرد بریزید و بگذارید تا ‌خورشت به روغن بیفتد. در حین پخت دو تا سه بار آب سرد اضافه کنید تا بیشتر به روغن بیفتد. یک ساعت که از پخت گذشت مرغ‌‌ها را به خورشت اضافه کنید تا خیلی له نشود. بعد از گذشت ۳ ساعت از پخت، ‌خورشت را مزه کنید و به دلخواه شکر را اضافه نمایید. ‌خورشت ‌فسنجان با هویج شما آماده شده است.

اگر به غذاهای ایرانی علاقه دارید، طرز تهیه کوفته گردویی را بخوانید.
نکات کلیدی در تهیه ‌خورشت ‌فسنجان با هویج

می‌توانید از رب انار ترش استفاده کنید.
بهتر است پیاز را برای تهیه ‌فسنجان‌ رنده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *