مرغ با پنیر و پیاز فرانسوی همان‌طور که از نامش پیداست یک غذای فرانسوی خوشمزه است که با ذائقه ما ایرانی‌ها بسیار سازگار است.
مرغ با پنیر و پیاز فرانسوی

این غذا در سراسر دنیا مشهور و محبوب است. فقط لازم است برای تهیه آن کمی وقت بگذارید تا نتیجه کار به خوبی از آب دربیاید. شما می‌توانید این خوراک خوشمزه را برای تنوع غذایی خود تهیه کنید و مطمئن باشید از طعم و مزه آن خوشتان خواهد آمد. برای تهیه این غذا بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید. امروز در مجله دلتا مرغ با پنیر و پیاز فرانسوی را به شما آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.
مواد لازم برای تهیه مرغ با پنیر و پیاز فرانسوی

سینه مرغ ۲ عدد
پیاز زرد ۵ عدد
آرد ۲ قاشق چایخوری
کره ۲۰ گرم
استاک مرغ یک عدد
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک ۲ قاشق چایخوری
پنیر ورقه‌ای ۲ عدد
فلفل سیاه یک چهارم قاشق چایخوری
نمک یک سوم قاشق چایخوری
فلفل پول بیبر یک ششم قاشق چایخوری
آویشن یک چهارم قاشق چایخوری
جعفری و پیازچه برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ با پنیر و پیاز فرانسوی
مرحله اول

ابتدا سینه مرغ را داخل بشقاب قرار دهید و به آن نمک، فلفل سیاه و کمی پودر سیر اضافه کنید و خوب مواد را با مرغ ماساژ دهید تا مرغ‌ها طعم‌دار شوند. اگر سینه مرغ شما خیلی بزرگ بود آن را نصف کنید. داخل تابه مقداری روغن بریزید تا داغ شود و سینه مرغ را داخل تابه با روغن خوب سرخ کنید، بعد از تابه خارج و داخل بشقاب قرار دهید و روی آن را فویل بپیچید تا سینه مرغ با حرارت خودش نرم شود.
مرحله دوم

در ادامه پیازها را پوست بگیرید و به شکل خلالی خرد کنید و داخل همان تابه که مرغ را سرخ کرده‌اید بریزید و کره را اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه را افزوده و روی حرارت کم به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قرار دهید. باید پیاز را زیر و رو کنید تا به رنگ دلخواه برسد، سپس سرکه بالزامیک و فلفل پول بیبر را اضافه کنید و تفت دهید. در ادامه آرد را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود.
مرحله سوم

حالا استاک مرغ را داخل آب ولرم حل کنید و به پیاز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به خورد مواد برود و کمی آویشن روی مواد بریزید. حالا سینه مرغ را داخل تابه قرار دهید و درب تابه را بگذارید تا سس غلیظ و طعم‌ها به خورد هم بروند.
مرحله چهارم

وقتی سس در حال غلیظ شدن است باید پنیر ورقه‌ای را روی مرغ‌ها قرار دهید و مجدد درب تابه را بگذارید تا پنیر ذوب شود. به همین راحتی مرغ با پنیر و پیاز فرانسوی شما آماده شده است. آن را با نان تست و کمی جعفری تزئین کنید. نوش جان.
نکات کلیدی در تهیه مرغ فرانسوی

اگر زمان کمی دارید یک قاشق غذاخوری شکر به پیاز اضافه کنید تا زودتر کاراملی شود.
پیازها را باید به یک اندازه برش بزنید تا یکدست سرخ شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *