برای تهیه‌ی یک شام عالی و سریع می‌توانید از ترکیبی از نودل گیاهی ، توفو یا پنیر سویا، کلم و هویج خرد شده، و مقداری فلفل قرمز با سس بادام زمینی تایلندی استفاده کنید. ترکیب سس تایلندی بادام زمینی مملو از سبزیجات، نودل اودون ژاپنی، و توفو به یک غذای گیاهی عالی تبدیل می‌شوند.

طرز تهیه نودل گیاهی با سس بادام زمینی بسیار خوشمزه

زمان آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه
زمان پخت: ۱۵ دقیقه
مجموع زمان مورد نیاز: ۳۵ دقیقه
برای مصرف ۴ نفر
مواد مورد نیاز
برای نودل

الف. ۲۲۰ گرم نودل ژاپنی
ب. ۴۵۰ گرم توفو
پ. یک و نیم فنجان کلم خرد شده
ت. یک فنجان هویج خرد شده
ث. ۱ عدد فلفل قرمز کوچک، بدون دانه و خرد شده
ج. ۲ عدد پیازچه خرد شده
برای سس بادام زمینی

الف. نصف فنجان آب سبزیجات
ب. ۶ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
پ. ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
ت. ۲ قاشق غذاخوری سس سویا یا بیش‌تر
ث. ۱ قاشق غذاخوری سرکه برنج
ج. ۴ حبه سیر خرد شده
چ. مقداری ریشه‌ی تازه‌ی زنجبیل، پوست گرفته و خرد شده
ح. یک‌چهارم قاشق چای خوری فلفل هندی
دستورالعمل

الف. مقداری نمک را داخل آب حل کنید، و این محلول را داخل یک قابلمه‌ی بزرگ بریزید و به جوش بیاورید. نودل را داخل آب جوش بریزید، و هر از گاهی هم بزنید، تا نودل‌ها نرم شوند (ولی نه کاملا) – حدود ۱۰ الی ۱۲ دقیقه.

ب. در این بین، توفو را کاملا خشک کنید و در مکعب‌های کوچک خرد کنید و کنار بگذارید. کلم، هویج، فلفل قرمز، و پیازچه را داخل یک کاسه‌ی بزرگ با هم ترکیب کنید.

پ. آب سبزیجات، کره‌ی بادام زمینی، شکر قهوه‌ای، سس سویا، سرکه برنج، سیر، زنجبیل، و فلفل هندی را داخل یک تابه‌ی کوچک بریزید و تابه را روی شعله‌ی کم حرارت دهید. اجازه دهید این ترکیب به آرامی به جوش بیاید؛ مواد را به مدت ۱ دقیقه دائما به هم بزنید تا به تدریج غلیظ شود. سس بادام زمینی را نیز کناری بگذارید تا خنک شود.

ت. نودل را آبکش کنید و آن را زیر آب سرد بگیرید. سپس، نودل را به ترکیب کلم اضافه کنید. سس بادام زمینی و توفو را نیز به آن‌ها بیفزایید؛ کل مواد را به آرامی هم بزنید تا به یکدیگر آغشته شوند. این غذا را تا پیش از مصرف در یخچال نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *