هویج پلو یکی از انواع غذاهای پلویی خوشمزه و محبوب ایرانی است که مانند آلبالو پلو طعمی شیرین دارد. هویج پلو را اگر به صورت مجلسی تهیه کنید، می‌توانید آن را در مهمانی‌های خود سرو نمایید.
هویج پلو با گوشت چرخ کرده

اگر شما هم هویج پلو دوست دارید حتماً انواع مختلف آن از قبیل هویج پلوی ساده، هویج پلو با مرغ و هویج پلو با گوشت قلقلی (همین دستور) را امتحان کنید. اما حتی اگر فکر می‌کنید هویج پلو دوست ندارید هم از این غذا بی‌بهره نمانید. به‌خصوص هویج پلو با گوشت چرخ کرده بسیار خوشمزه است و از غذاهای محبوب بچه‌ها هم به شمار می‌آید. با مجله دلتا همراه باشید.
مواد لازم

گوشت چرخ‌کرده ۲۵۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
زردچوبه ۱ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل به مقدار کافی
هویج ۲ عدد
برنج ۲ پیمانه
روغن سرخ‌کردنی ۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده، خلال بادام و پسته به میزان دلخواه (برای تزیین)

هویج پلو با گوشت قلقلی
طرز تهیه هویج پلو با گوشت چرخ کرده
مرحله اول

ابتدا هویج‌ها را پوست بگیرید و درشت رنده کنید. پیاز را هم به طور جداگانه با دنده ریز رنده کنید. آب اضافی آن را تا حد امکان جدا کنید. گوشت چرخ‌کرده و پیاز رنده شده را با نمک، فلفل و زعفران مخلوط نمایید. حال، مایه کوفته قلقلی شما آماده است.
مرحله دوم

برنج را که از چند ساعت قبل خیس کرده‌اید به صورت دمی یا آبکش بپزید. اجازه ندهید برنج له شود.
مرحله سوم

تا زمان دم کشیدن برنج، کوفته‌ها و هویج را آماده کنید. گوشت را که ترجیحاً ۱ ساعت در یخچال قرار گرفته با دست به صورت گلوله‌های کوچک در حد گردو در بیاورید. ۲ قاشق روغن سرخ‌کردنی کف تابه بریزید و وقتی کمی داغ شد کوفته‌ها را داخل آن بچینید و روی شعله نسبتاً کم سرخ کنید.
مرحله چهارم

بعد از سرخ شدن کوفته‌ها هویج خلالی‌شده را هم در دو قاشق روغن یا کمی کره سرخ کنید تا نرم شود. در صورت تمایل می‌توانید کمی پیاز داغ هم به هویج اضافه کنید که باعث طعم بهتر پلو می‌شود.
مرحله پنجم

برای دم کردن زعفران،۱/۴ قاشق چای‌خوری زعفران را پودر کنید و در کاسه‌ای بریزید و ۱/۲ پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید و یک بشقاب روی کاسه بگذارید. بعد از ۵-۱۰ دقیقه زعفران دم کشیده و آماده است.
مرحله ششم

چند قاشق از برنج را با زعفران دم کرده مخلوط کنید. حال برنج ساده را با هویج، گوشت قلقلی، برنج زعفرانی و خلال بادام و پسته تزیین کنید. پلوی مجلسی شما آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *