این غذا به صورت خورش و با برنج سرو می‌شود. بنا بر شنیده‌ها واویشکا یک نام روسی است و بعد از ورود روس‌ها به ایران در جریان جنگ‌جهانی‌دوم این نام را برای این غذا انتخاب کردند.
واویشکا

واویشکا یک غذای محلی گیلانی است. در شهرهای مختلف گیلان این غذا به روش‌های مختلف طبخ می‌شود. خیلی از محلی‌ها این غذا را با گوشت چرخ کرده و تخم‌مرغ تهیه می‌کنند، بعضی دیگر به‌جای گوشت از مرغ استفاده می‌کنند و حتی خیلی‌ها به‌جای تخم‌مرغ به آن سیب‌زمینی اضافه می‌کنند.در ادامه با طرز تهیه واویشکا، غذای خوشمزه گیلانی، همراه مجله دلتا باشید.
مواد لازم برای تهیه واویشکا

سیر دو عدد
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
گوجه‌فرنگی خرد شده سه عدد
تخم‌مرغ  یک عدد
فلفل‌سیاه   به میزان لازم
نمک   به میزان لازم
پیاز‌ بزرگ  یک عدد
رب گوجه‌فرنگی  دو قاشق غذاخوری
آب  نصف لیوان
زردچوبه  به میزان لازم
گرد‌غوره  به میزان لازم

طرز تهیه واویشکا
مرحله اول

سیر را خرد کنید و آن را درون کمی روغن تفت دهید. پیاز‌های خرد شده را به آن اضافه کنید و آن‌ها را با هم سرخ کنید.گوشت چرخ کرده، زرد‌چوبه و رب را به آن اضافه کنید و همه مواد را خوب با هم تفت دهید تا گوشت کاملا بپزد.
مرحله دوم

گوجه‌فرنگی‌های خرد شده را به همراه نصف لیوان آب، فلفل، گرد‌غوره و نمک به مواد در‌حال تفت اضافه کنید. درب تابه را بگذارید و حدود چهل و پنج دقیقه به آن زمان دهید تا همه مواد بپزند و آب آن کم شود. غذا را بچشید و میزان شوری و ترشی آن را بسنجید که میزان آن مناسب باشد.آب مواد که کاملا کشیده شد یک تخم‌مرغ روی آن بشکنید.
مرحله سوم

این غذا مانند خورش است و با برنج سرو می‌شود. طرز تهیه این غذا مدل‌های گوناگونی دارد. می‌توانید به جای تخم‌مرغ به آن سیب‌زمینی اضافه کنید. روش دیگر پخت این غذا با مرغ است. به جای گوشت در آن مرغ بریزید و آن را با فلفل قلمی، فلفل دلمه‌ای، نمک، فلفل و زعفران بپزید.

هنگام طبخ این غذا با مرغ، معمولا به آن تخم‌مرغ اضافه نمی‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *