کباب لقمه‌ای از انواع کباب‌هایی است که می‌توان آن را به صورت خانگی با چند ترفند ساده تهیه کرد.
طرز تهیه کباب لقمه‌ای

کباب لقمه‌ای، یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و با طبخی ساده است که مزه‌ای متفاوت داشته و شما را از یکنواختی طعم کباب‌ها نجات می‌دهد. مجله دلتا را با طرز تهیه کباب لقمه‌ ای ورق بزنید.
مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سبزی معطر (ریحان، ترخان، جعفری ) ۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل مقدار لازم

کباب لقمه‌ ای
طرز تهیه کباب لقمه‌ ای

پیاز را ریز رنده کنید و آب آن را کاملا بگیرید. در کاسه‌ای گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و پیاز را مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند. سپس سبزی‌های معطر خرد شده را اضافه کرده و مخلوط کنید.
زعفران دم کرده و آرد سوخاری را جداگانه با هم مخلوط کنید و در این مرحله به مواد اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. مایه کباب را ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا مواد منسجم شوند.
سیخ‌های چوبی را از قبل در آب ولرم خیس کنید (چوب‌ها وقتی مرطوب شوند در زمان کباب کردن نمی‌سوزند). ظرف گوشت را از فریزر خارج کنید سپس به اندازه لازم از مایه گوشت بردارید و کمی با دست فشار دهید تا رطوبت آن گرفته شود، آن را شکل دهید و به سیخ بکشید.
پس از اینکه تمام کباب‌ها را به سیخ کشیدید کف تابه کمی روغن بریزید و کباب‌ها را کف تابه بچینید. سپس با حرارت ملایم و در باز کباب لقمه‌ها را سرخ کنید. پس از سرخ شدن با نان یا برنج و گوجه‌های کباب شده سرو کنید.

نکات پخت کباب لقمه‌ای

اگر سبزی تازه در دسترس ندارید از سبزی خشک نیز می‌توانید استفاده کنید. برای چسبندگی کباب حتما پس از رنده کردن پیاز را از صافی بگذرانید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود؛ در غیر این صورت کباب‌ها روی سیخ وا می‌رود.
پس از اضافه کردن آرد سوخاری، مواد را زیاد هم نزنید؛ قبل از استفاده از انواع سیخ‌های چوبی حتما سیخ‌ها را از ۱۰ دقیقه قبل در آب ولرم بخیسانید تا هنگام کباب کردن سیخ‌ها آتش نگیرند.
این کباب را می‌توانید با استفاده از فر یا روی آتش ذغال نیز تهیه کنید، در این صورت در مدت زمان کباب کردن باید روغن یا کره آب‌شده را مرتب روی کباب‌ها بزنید تا کباب لقمه‌ها خشک نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *