در کنار کباب کوبیده ، کباب برگ ، کباب چنجه که جزو معروفترین کباب های اصیل ایرانی هستند،کباب کوبیده دورنگ هم از این معروفیت دور نیست.کباب کوبیده دو رنگ علاوه بر خوشمزه بودن به راحتی هم در منزل تهیه میشود و با رعایت کردن کمی از اصول اولیه ، میتوانید بهترین کباب کوبیده دو رنگ را روی سفرهایتان قرار دهید.
مواد لازم کباب کوبیده دو رنگ :

    گوشت گوسفندی :نیم کیلو
    گوشت مرغ  :نیم کیلو
    دنبه گوسفندی :50 گرم
    پیاز :2 عدد بزرگ
    زعفران دم کرده :3 قاشق غذاخوری
    نمک و فلفل سیاه :به مقدار کافی
    کره :50 گرم

کباب کوبیده دو رنگ

کباب کوبیده دو رنگ حرفه ای و خوشمزه
دستور پخت کباب کوبیده دو رنگ

مرحله اول:

برای درست کردن کباب کوبیده دو رنگ ابتدا گوشت مرغ را با نیمی از دنبه گوسفندی دو بار چرخ کنید. بعد گوشت گوسفندی را با باقیمانده دنبه دو مرتبه چرخ کنید.

مرحله دوم:

پیازها را با رنده ریز رنده کنید و آبش را بگیرید.سپس نصف پیاز رنده شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به گوشت مرغ اضافه کنید.

مخلوط گوشت مرغ را با دست ده دقیقه ورز دهید تا منسجم شود.روی گوشت را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا یک ساعتی استراحت کند.

مرحله سوم:

حالا به سراغ گوشت گوسفندی بروید و باقیمانده پیاز رنده شده را به همراه مقداری نمک ،فلفل سیاه و یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده مخلوط کنید.

سپس مواد مخلوط شده را ده دقیقه با دست ورز دهید.روی این گوشت را هم با سلفون بپوشانید و یک ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم:

در مرحله بعد وقتی استراحت گوشت ها به پایان رسید.سیخ های کباب را حاضر کنید و از هر دو گوشت مقداری بردارید و به سیخ بکشید.

یعنی نصف سیخ را با گوشت مرغ و نصف دیگر را با گوشت گوسفندی پر کنید.اگر قرا باشد کباب روی منقل درست شود باید از سیخ پهن استفاده کنید ولی اگر در فر می پزید باید از سیخ چوبی استفاده کنید.

مرحله پنجم:

برای استفاده از سیخ چوبی آنها را حتما نیم ساعت قبل در آب سرد قرار دهید تا هنگام پخت کباب نسوزند. برای خوشمزه تر کردن کباب مقداری کره را ذوب کنید و با مقداری زعفران مخلوط کنید و در حین پخت روی کباب ها بمالید.
کباب های روی منقل را تا قبل از گرفتن مدام بچرخانید و بعد از اینکه کباب ها خودشان را گرفتند، آنها را هر چند لحظه یک بار بچرخانید تا همه جای کباب به صورت یکدست پخته شود.

حالا اگر کباب ها را در فر بخواهید کباب کنید باید فر را با حرارت 180 درجه روشن کنید تا داغ شود.
بعد سینی فر را چرب کنید و کباب ها را داخل سینی بچینید و به مدت نیم ساعت در فر قرار دهید تا کباب ها بپزند.

کباب کوبیده دو رنگ را میتوانید در تابه گریل هم سرخ کنید. برای اینکار قسمت گریل تابه را با کمی روغن چرب کنید و بعد کباب ها را داخل تابه بچینید و وقتی یک طرف کباب ها سرخ شد سمت دیگرآن را برگردانید تا سرخ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *