کوکوی بادمجان یکی از کوکوهای ایرانی است که طعم بسیار خوبی دارد و مورد استقبال طرفداران بادمجان قرار گرفته است.
کوکوی بادمجان

کوکو بادمجان یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که علاوه بر وعده اصلی، به عنوان پیش غذا نیز سرو می‌شود. مجله دلتا را با طرز تهیه کوکوی بادمجان ورق بزنید.
مواد لازم:

بادمجان ۵ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
زردچوبه ۱ قاشق مربا خوری
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه انواع کوکو کوکوی بادمجان
طرز تهیه کوکوی بادمجان

پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید سپس سیر را له و به پیاز اضافه کنید.
برای گرفتن خامی بادمجان‌، آن را آبپز کرده و کباب کنید.
بعد از آماده شدن بادمجان‌، آن‌ را همراه سیر و پیاز با گوشتکوب کاملا له کرده و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس ادویه‌ها را به آن اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.
تخم‌مرغ‌ها را درون یک ظرف بشکنید و خوب آن‌ها را هم بزنید تا یکدست و روی آن سفید شود. توجه کنید زمانی که می‌خواهید تخم‌مرغ‌ را به سایر مواد اضافه کنید مواد باید کاملا سرد باشند زیرا در صورتی که مواد گرم باشند تخم مرغ‌ها خودشان را می‌گیرند.
بعد از اینکه تخم مرغ‌ را به مواد اضافه کردید مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا مایه کوکو کاملا صاف و یکدست شود.
در مرحله بعد کمی روغن داخل تابه بریزید و اجازه دهید تا داغ شود سپس مایه کوکو را کف تابه پهن کنید و بعد از اینکه یک طرف آن سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز کاملا بپزد.

این کوکو را در فر نیز می‌توانید آماده کنید. ظرف فر را کمی چرب کرده و سپس مایه کوکو را درون آن بریزید. درجه فر را روی ۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. بهتر است فر را از قبل روشن کرده باشید تا تمام نقاط آن گرم و هم دما شده باشد. بعد از ۱۵ دقیقه کوکوی شما آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *