بالا بردن سطح اطلاعات در مورد علائم سرطان که یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در دنیا شناخته می‌شود، برای هر کسی لازم و ضروری است.
علائم و نشانه های سرطان

توجه داشته باشید که موارد اشاره‌ شده در این مقاله به‌ خودی‌خود برای تشخیص بیماری کافی نیستند. اما می‌توانند سرنخ‌هایی برای شما و پزشک باشند تا بتوانید در اسرع وقت مشکل را پیداکرده و به دنبال پیگیری درمان باشید زیرا مهم‌ترین قدم برای درمان سرطان، تشخیص زودهنگام آن است. همراه مجله دلتا باشید تا با علائم و نشانه های سرطان آشنا شوید.
تغییرات پوستی و خال‌ها

یک نقطه جدید روی پوست یا خالی که تغییر اندازه، شکل یا رنگ داده است، می‌تواند نشانه سرطان پوست باشد. لکه‌های رنگی و یا خال‌هایی که مانند سایر نقاط بدن به نظر نمی‌رسند نیز می‌توانند هشداری برای سرطان محسوب شوند.
سرفه‌های درمان‌نشده

اگر سیگار نمی‌کشید، سرفه‌های آزاردهنده معمولا در اثر آبریزش بینی، آسم، رفلکس معده یا عفونت باکتریایی در گلو ایجاد می‌شوند. اما اگر سرفه شما از بین نمی‌رود به‌خصوص اگر سیگاری هستید، به پزشک مراجعه کنید.
تغییرات در نوک پستان‌ها

بازهم تاکید می‌کنیم اکثر تغییرات در سینه‌ها سرطانی نیستند با این‌حال، بازهم مهم است که با مشاهده این تغییرات برای بررسی‌های بیشتر به پزشک مراجعه کنید. هرگونه توده، تغییر یا ترشح نوک سینه، قرمزی یا التهاب و درد در سینه علائم هشداردهنده‌ای برای سرطان پستان هستند که باید تحت معاینه پزشک قرار گیرند.

سرطان پستان
نفخ مداوم

نفخ به دلیل مشکلات گوارشی و یا خوردن برخی مواد غذایی نفاخ بسیار شایع است و بسیاری از افراد به آن توجه ویژه‌ای ندارند و سعی می‌کنند تا با درمان‌های خانگی با آن مقابله نمایند. اگر نفخ برای مدت طولانی تداوم داشته باشد و برطرف نشود و یا همراه با احساس خستگی، کاهش وزن یا کمردرد باشد، باید مورد بررسی قرار گیرد.
اختلال در ادرار کردن

بسیاری از مردان با افزایش سن دچار اختلالاتی در مجاری ادراری خود می‌شوند ازجمله تکرر ادرار، بی‌اختیاری در ادرار، نشت ادرار و جریان ضعیف آن. معمولا این‌ها نشانه‌های بزرگی پروستات هستند، اما می‌توانند به معنای سرطان پروستات نیز باشند.
تورم غدد لنفاوی

این غدد کوچک و لوبیایی شکل در گردن، زیر بغل و سایر نقاط بدن وجود دارند. تورم غدد لنفاوی، اغلب به این معنی است که شما در حال مبارزه با عفونتی مانند سرماخوردگی یا گلودرد استرپتوکوکی هستید اما برخی از سرطان‌ها مانند لنفوم و لوسمی نیز می‌توانند باعث این نوع تورم شوند.
دفع خون در ادرار و مدفوع

دفع خون در ادرار و مدفوع می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. مدفوع خونی احتمالا ناشی از وریدهای متورم و ملتهب در بیماری هموروئید است، اما در این مواقع سرطان روده بزرگ هم محتمل است.
تغییرات بیضه

تورم یا وجود توده در بیضه‌ها شایع‌ترین علامت سرطان بیضه است. گاهی اوقات، بعضی از مردان ممکن است فقط احساس سنگینی در قسمت پایین شکم یا کیسه بیضه خود داشته باشند یا احساس تغییر سایز و بزرگ شدن در بیضه‌ها را داشته باشند.
اختلال در خونریزی قاعدگی

یکی از علائم و نشانه های سرطان اختلال در خونریزی قاعدگی است. اگر بدون هیچ دلیل موجهی و یا بعد از رابطه جنسی، ترشحات خونی و یا خونریزی‌های سنگین‌تری دارید، با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. اگر علاقمند هستید بیشتر درباره بیماری‌های خاموش زنان بدانید مطلب علائمی که خبر از یک بیماری مرگبار می‌دهند را بخوانید.
کاهش وزن ناگهانی و بدون دلیل

کاهش وزنی که به دلیل تغییر رژیم غذایی و یا ورزش نباشد می‌تواند بر اثر مشکلاتی مانند استرس یا اختلالات تیروئید مانند پرکاری تیروئید رخ دهد. اما باید به میزان کاهش وزن و مدت‌زمان آن توجه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *