چندین غذا وجود دارد که بهتر است برای گرم کردن آن‌ها از مایکروفر استفاده نکنیم. لیست غذاهای ممنوعه در مایکروفر را در این بخش برای شما آورده‌ایم تا آن‌ها را بهتر بشناسید.
غذاهای ممنوعه در مایکروفر

به دلیل تغییر در شیوه آشپزی و همین طور استقبال از تهیه غذاهای سریع، مایکروفر یکی از محبوب‌ترین وسایل برقی در آشپزخانه‌‌‌های امروزی است. مایکروفر‌‌‌های گوناگون، قابلیت‌‌‌های برنامه‌ریزی گوناگونی دارند، اما یکی از ساده‌ترین کارهایی که اغلب به وفور با مایکروفر انجام‌‌ می‌شود، گرم کردن غذاهای یخچالی است. خوبی این روش این است که نیازی به استفاده از قابلمه یا تابه نیست و در اغلب موارد بدون اضافه کردن روغن،‌‌ می‌شود غذا‌‌‌های مختلف را گرم کرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که گرم کردن همه غذاها در مایکروفر بی‌خطر نیست و ممکن است برای سلامتی شما ضررآفرین باشد. ما در اینجا، تعدادی از این غذاهای ممنوعه در مایکروفر را برایتان فهرست کرده‌ایم. با مجله دلتا همراه باشید.
لیست غذاهای ممنوعه در مایکروفر
پاستای دوست‌داشتنی

معمولا پاستا را با مقدار زیادی سس و پنیر طبخ‌‌ می‌کنند. اکثر افراد ترجیح‌‌ می‌دهند تا برای گرم کردن پاستا، از مایکروفر استفاده کنند چرا که گرم کردن پاستا در تابه به دلیل سس و پنیر،‌‌ می‌تواند کمی دشوار باشد و همین شستن ظرف‌‌‌های کثیف نیز، دردسر ساز است. اما باید بدانید که اصلا به صلاح نیست تا پاستای سس‌دار را در مایکروفر گرم کنید. برای گرم کردن پاستا، روی آن کمی آب جوش و مقداری روغن بریزید و اجازه دهید تا در ظرف نچسب به آرامی گرم شود.
پاستا
پیتزا یکی از غذاهای ممنوعه در مایکروفر

عجیب ولی واقعی! متاسفانه رایج‌ترین روش گرم کردن پیتزا، استفاده از مایکروفر است. این کار‌‌ می‌تواند برای سلامتی به شدت مضر باشد. پیشنهاد ما به شما، استفاده از فر و یا اجاق گاز است. البته نا گفته نماند که پیتزای سرد خیلی خوشمزه است.
پیتزا
مرغ سوخاری

مرغ سوخاری غذایی بسیار هیجان‌انگیز است و به دلیل ترد بودن روی مرغ، گرم کردن آن در تابه سخت است. این غذا را به هیچ وجه در مایکروفر گرم نکنید و به جای آن، تکه‌‌‌های مرغ سوخاری را در ظرفی قرار داده و حتما رویش را با فویل بپوشانید. به مدت ۱۰ دقیقه مرغ‌‌‌ها را درون فر و با دمایی در حدود ۳۷۵ درجه گرم کنید.
مرغ سوخاری
استیک را به تابه بسپار

می‌دانم این یکی دیگر خیلی ناراحت‌کننده است! شاید گرم کردن استیک در مایکروفر، برایتان عاقلانه‌ترین روش باشد، اما باید بدانید که این روش برای سلامتی شما خطرآفرین است.‌‌ می‌توانید تابه‌ای را کمی چرب کنید و اجازه دهید تا استیک در آن به آرامی گرم شود.
استیک
اسفناج سرطان‌زا

اسفناج یکی از مفیدترین انواع سبزیجات است که به دو شکل خام و پخته مصرف‌‌ می‌شود. خوراک‌‌‌هایی که حاوی اسفناج هستند، بسیار برای سلامتی مفید هستند اما اگر برای گرم کردن آن‌‌‌ها از مایکروفر استفاده کنید، ماده‌ای به نام نیروسامین در آن تولید‌‌ می‌شود که بسیار سرطان‌زا است. این توصیه را جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *