غذای نونی یا غذای برنجی، خوشمزگی اش زمانیکه انار و رب انار در مواد اولیه آن استفاده شده است چندان فرقی ندارد چرا که همه نوع غذا با انار طعم دلچسبی دارد، بخصوص اگر غذا با انار و گوشت چرخ کرده باشد. غذاهایی که در این بخش از آشپزخانه نمناک به آنها خواهیم پرداخت.

طبق روال همیشگی مطالب معرفی غذا در آشپزخانه خوش رنگ و لعاب نمناک، برای مشاهده دستور تهیه هریک از غذاها، کافیست روی نوشته زیر عکس کلیک کنید.
شامی کباب با رب انار شمالی

اولین غذای خوشمزه با رب انار و گوشت چرخ کرده که در این بخش نام برده شده است، یک غذای خوشمزه با گوشت چرخ کرده است که رب انار شمالی موجود در آن، طعم فوق العاده ای به این غذا می بخشد. از انجا که این شامی، جزو غذاهای سرخ کردنی محسوب می شود، بهتر است اندازه را در مصرف آن رعایت کنیم.

شامی کباب

“طرز تهیه شامی کباب با رب انار”
قنبرپلو شیرازی؛ غذای خوشمزه با رب انار

قنبرپلوی شیرازی جزو معروف ترین غذای برنجی با انار و گوشت چرخ کرده است که می توانید شب یلدا یا ایام خاص دیگر برای دروهمی های خانوادگی خود آماده کنید. این غذا با گردو و رب انار جزو غذاهای ساده ای است که وجود کشمش داخل ترکیباتش آن را از لحاظ متخصصن طب سنتی، غذای سالم تری می کند.

انار

“طرز تهیه قنبر پلو شیرازی”
کوفته انار و گردو؛ غذای نونی با گوشت چرخ کرده

اگر در جستجوی غذای خوشمزه شب یلدا با رب انار هستید، کوفته انار و گردو پیشنهاد خوبی است. درست است که تهیه آن کمی زحمت دارد ولی در عوض، یک غذای متنوع و البته مقوی برای دورهمی های خانوادگی تان خواهید داشت. غذایی که سرشار از ویتامین ها و مناسب برای تقویت کودکان است.

کوفته انار

“طرز تهیه کوفته انار و گردو”
خورش اناربیج با گوشت چرخ کرده

خورش اناربیج، یکی از غذاهای معروف با انار و گوشت است که شمالی های میهمان نواز برای پذیرایی از میهمانان مخصوص خود آن را تهیه می کنند. یک غذای محلی خوشمزه که رب انار ترکیب شده با گوشت چرخ کرده در آن، طعم به یادماندنی را برایتان خلق می کند.

خورش انار بیچ

“طرز تهیه خورش اناربیج”
آش انار؛ غذای شب یلدا با گوشت و انار دون

آش انار میتواند آش شب یلدای سفره شب چله شما هم باشد. این آش را که در استفاده از آن گوشت چرخ کرده، برنج، سبزی، انار و… استفاده شده است، میتوان یک غذای پرخاصیت و مقوی برای طولانی ترین شب سال در نظر گرفت.

آش انار

“طرز تهیه آش انار”
سورانه؛ غذای محلی با رب انار و گوشت

شاید نام سورانه را زیاد نشنیده باشید و با آن چندان آشنا نباشید ولی باید بگوییم که این غذا جزو غذاهای معروفی است که به دلیل داشتن روغن زیتون، سورانه، رب انار و گوشت نام خود را در میان غذاهای محلی توریست پسند ثبت کرده است.

سورانه

“طرز تهیه سورانه”
فسنجان با گوشت قلقلی یا همان چرخ کرده

به جرات می توان گفت، درصد بالایی از شما، فسنجان با گوشت چرخ کرده و رب انار را به عنوان غذای اصلی شام شب یلدا انتخاب می کنید. غذایی که نمیتوان از آن به سادگی گذشت و هرچقدر هم در دوره رژیم لاغری و برنامه کاهش وزن باشیم، بازهم دوست داریم به این غذا، ناخنکی بزنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *