برای این که لاغر شوید و کاهش وزن داشته باشید، باید به کیفیت و کمیت غذا دقت کنید، همچنین فاصله زمانی بین غذاها نکته‌ای است که باید به شدت مورد توجه قرار بگیرد. زمان بین وعده های غذایی روی کاهش وزن افراد اثرگذار است و متخصصان هم به این قضیه اشاره کرده اند.
نظر متخصصان در مورد زمان‌بندی وعده های غذایی

متخصصان تغذیه به این نتیجه رسیده اند که شما باید صبحانه را کامل بخورید، ناهار را متعادل بخورید و شام را کم استفاده کنید؛ زیرا سوخت و ساز بدن در زمان های مختلف متفاوت است و کالری های متفاوتی را برای دریافت انرژی تولید می کنند. اگر چه زمان‌بندی روی سلامت بدن اثرگذار است و بدن نیاز به این دارد که به طور مداوم تغذیه شود تا سوخت لازم را برای تولید انرژی فراهم کند. برای همین باید برای وعده‌های غذایی یک روتین و نظم شخصی را قائل شد.

غذای سالم

مطالعات نشان می‌ دهد که رژیم تاثیر زیادی در رشد افراد دارد. یک رژیم سالم و متعادل می‌ تواند مشکلات ژنتیکی را هم تا حد زیادی برطرف کرده و باعث افزایش طول عمر شود.

مطالعات همچنین نشان می‌ دهد که غذا خوردن در دوره های 6 ساعتی؛ در طول 18 ساعت بیداری می تواند باعث تحریک تغییر متابولیک از حالت گلوکزی به حالت کتونی شود و همین باعث می شود که مقاومت بدن به استرس بالاتر برود، طول عمر افزایش پیدا کند و احتمال بیماری هایی مثل سرطان یا چاقی کم‌تر در فرد وجود داشته باشد.
فاصله مناسب بین وعده صبحانه و شام

آیا باید بعد از بیدار شدن سریع صبحانه خورد؟ شاید بله، شاید هم خیر. فاصله ایده آل بین صبحانه و شام باید 12 ساعت باشد؛ بنابراین اگر شما ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوید، باید محاسبه کنید و ببینید که چگونه می توانید 12 ساعت بین صبحانه و شام فاصله بیندازید. به خاطر همین است که می‌ گوییم سحرخیزی و زود خوابیدن هنگام شب، باعث سلامتی، ثروتمندی و باهوشی می شود. اولین وعده یعنی صبحانه هم تاثیر زیادی در رساندن مواد مغذی به بدن دارد.

صبحانه
فاصله بین صبحانه و ناهار

سیستم‌ گوارش تقریباً به 4 ساعت زمان نیاز دارد تا بتواند غذایی که می خوریم را گوارش و هضم کند. در حالت ایده آل ناهار حداقل باید 4 ساعت بعد از صبحانه باشد. اگر چه ‏ باید توجه کنید که هر چقدر این تایم طولانی تر باشد، میزان تولید اسید در بدن بالاتر می رود.
فاصله بین نهار و شام

فاصله ایده‌آل بین شام و ناهار باید 4 ساعت باشد. اگر این تایم افزایش یابد، ممکن است روی زمان‌بندی صبحانه برای روز بعد اثرگذار باشد. متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌‌ کنند که شام را سبک و ساده مصرف کنید؛ مخصوصا اگر قصد کاهش وزن دارید.

شام سالم
وعده غذایی را با ریتم بدن خود تنظیم کنید

ریتم بدن باعث تنظیم چرخه خواب و بیداری می‌ شود و هر 24 ساعت یک بار تکرار می‌ شود و ساعت بدن برای هر فرد متفاوت است. الگوی خواب و ساعات بیداری تعیین می‌ کند که فرآیند های درونی چگونه روی عملکرد بدن تاثیر گذار هستند؛ بنابراین شما باید سعی کنید که چرخه و ریتم بدن خود را بشناسید.
اهمیت میان وعده

بدن همه انسان ها نمی تواند فاصله ها و زمانبندی بالا را طاقت بیاورد؛ بنابراین باید مدیریتی برای احساس گرسنگی داشته باشید که البته در کاهش وزن این موضوع اهمیت بیشتری دارد.

بیش از حد احساس گرسنگی به خودتان ندهید.‌ در بعضی از موارد خاص می توانید میان وعده های سالم استفاده کنید که آجیل و میوه جزء میان وعده های سالم برای کاهش وزن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *