بحث آبمیوه‌ها که پیش می‌آید، بیشتر افراد آب پرتقال را انتخاب می‌کنند زیرا فکر می‌کنند واقعا سالم است. به همین خاطر از آب میوه های دیگر که بسیار پرخاصیت هستند غفلت می کنند. در این نوشتار می‌خواهیم درمورد خواص آب انگور با شما صحبت کنیم و بگوییم این آبمیوه چه ارزش غذایی و خواصی برای سلامتی و زیبایی دارد.

خواص آب انگور: ۱۰ فایده شگفت‌انگیز آب انگور برای سلامتی، پوست و مو
در ادامه بهترین خواص آب انگور امده است

برخی از خواص آب انگور در این‌جا آمده است.
۱. حفظ سطح کلسترول

آیا به سطح کلسترول خود اهمیت می‌دهید؟ اگر بله، پس بروید و یک لیوان آب انگور بنوشید. مطالعات ثابت کرده‌اند که آب انگور به کاهش کلسترول بد در عروق کمک کرده و سطح کلسترول را کنترل می‌کند، همچنین به جریان خون مناسب در بدن کمک می‌کند.
۲. حفظ سلامت قلب

آب انگور، تولید اکسید نیتریک را افزایش داده که باعث انعطاف‌پذیری رگ‌های خونی شده و در نتیجه، فشار خون را کنترل می‌کند، بنابراین، قلب شما سالم مانده و مشکلات قلبی مهار می‌شوند.

مطلب مرتبط: خواص آب گوجه فرنگی: ۱۰ فایده آب گوجه فرنگی برای سلامتی، پوست و مو
۳. درمان اختلالات گوارشی و روده

این نیز یکی از خواص موثر آب انگور است. آب انگور می‌تواند مانند یک راه طبیعی برای میانسالان و کودکان مبتلا به مشکلات گوارشی و یبوست عمل کند. آب انگور، خواص ملین طبیعی دارد و باعث سلامت سیستم گوارشی و روده می‌شود.
۴. تقویت سیستم ایمنی، تعویق علائم پیری

آب انگور، سرشار از آنتی اکسیدان است. این نوشیدنی، خواص ضدباکتری و ضد ویروسی نیز دارد. همه این‌ها به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و مانند حفاظی در برابر عفونت‌های شایع باکتریایی و ویروسی مانند سرماخوردگی، سرفه و آنفولانزا عمل می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها باعث جوان و سالم ماندن بدن و ذهن شما شده و علائم پیری را به تاخیر می‌اندازد.
۵. جلوگیری از سرطان

آنتی اکسیدان‌ها و رسوراترول موجود در آب انگور به جلوگیری از تومور در بدن معروفند. برخی مطالعات نشان می‌دهند آب انگور می‌تواند از سرطان جلوگیری کرده ومخصوصا آب انگور بنفش به جلوگیری از سرطان سینه کمک می‌کند.
۶. تسکین سردردهای شدید

افراد مبتلا به میگرن از این واقعیت آگاهند که میگرن یک بیماری فلج‌کننده است زیرا سردرد اجازه نمی‌دهد روی چیزی تمرکز کنید. آب انگور یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای این مشکل است. فقط آب انگور را به صبحانه همیشگی خود اضافه کنید و از این سردردهای کشنده رها شوید.
۷. افزایش متابولیسم

آب انگور به افزایش متابولیسم بدن و مهار گرسنگی‌های شدید کمک می‌کند. این خاصیت در کنترل وزن به شما کمک کرده و چاقی ناشی از مشکلاتی مانند دیابت و آرتریت را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: خواص زالزالک: ۱۱ فایده شگفت انگیز زالزالک برای سلامتی
۸. تنظیم پریود

قاعدگی‌ نامنظم و کم، مشکلی شایع است که معمولا زنان در سال‌های اولیه بلوغ یا دوران یائسگی با آن مواجه می‌شوند. برای رهایی از این مشکل، مقادیر مساوی آب انگور، عسل و خرمای خشک خردشده را ترکیب کرده و به مدت یک ماه، به صورت ناشتا میل کنید.
۹. حفظ قدرت استخوان‌ها

آب انگور سرشار از مس، آهن و منگنز است. این ذرات مغذی، نقش مهمی در تشکیل استخوان و حفظ قدرت آنها ایفا می‌کنند. بنابراین برای اطمینان از داشتن تراکم استخوانی سالم، آب انگور را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
۱۰. انرژی‌‌زای فوری

دفعه بعدی که احساس خستگی کردید، به جای خوردن یک فنجان قهوه یا چای، برای خودتان یک لیوان آب انگور روشن و سفید بریزید. این انگورها آهن بالا و فلاونوئید دارند که آنتی اکسیدان‌هایی قوی هستند. کمبود آهن و آنتی اکسیدان می‌تواند باعث خستگی، سردرد و کسالت شده و دیگر عملکردهای بدن را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین برای انرژی زایی فوری، آب انگور را انتخاب کنید.

امیدواریم از مطلب ما درمورد خواص آب انگور لذت برده باشید. بنابراین دفعه بعدی که تصمیم گرفتید آبمیوه بنوشید، آب انگور را نیز در انتخاب‌های خود بگنجانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *