برای داشتن انرژی کافی، می‌توانید روز خود را با یک صبحانه‌ خوشمزه و مقوی مثل فرنچ تست فرانسوی شروع کنید.
فرنچ تست-فرانسوی
همیشه که نباید با نان و پنیر و املت و نیمرو صبحانه را سرو کرد؛ گاهی لازم است این روند را تغییر بدهید و به سراغ صبحانه‌های جذاب دیگری بروید. فرنچ تست فرانسوی یکی از این صبحانه‌هاست که قطعا سرو و تجربه طعم آن، روز تعطیل شما را به یاد ماندنی خواهد کرد. با مجله دلتا همراه باشید.
مواد لازم

تخم‌مرغ ۳ عدد
شیر ۱/۲ پیمانه
شکر(پودر قند) ۱/۸ تا ۱/۴ پیمانه
وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
نان تست ۶ اسلایس
عسل برای سرو
دارچین ۱/۴ قاشق چای‌خوری
نان تست یا باگت ۶ اسلایس

تست-فرانسوی-با-بلوبری
طرز تهیه فرنچ تست فرانسوی

ابتدا تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بریزید. آن‌ها را خوب هم بزنید. برای این کار همزن دستی نیز کفایت می‌کند. سپس شیر را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا رنگ مخلوط، کِرم رنگ شود.
شکر، وانیل و دارچین را به مخلوط اضافه کرده و مواد را خوب هم بزنید، تا جایی که مخلوط یکدست و یکنواختی به دست آید و شکر یا دارچین در هیچ قسمتی حل نشده نمانده باشد.
مخلوط به دست آمده را در ظرفی بزرگ اما کم عمق بریزید. نان‌های تست‌ را تک تک داخل مخلوط بگذارید. عمق مخلوط نباید به قدری باشد که نان تست در آن غرق شود. تنها باید یک طرف تست‌ها در تماس با مخلوط باشند. همچنین تست‌ها نباید به مدت طولانی در ظرف مخلوط بمانند. چون این کار باعث وا رفتن و شل شدن تست‌ها می‌شود. کافیست هر طرف تست‌ها به مدت ۳۰ ثانیه در ظرف مخلوط باشند.
تست‌های آغشته به مخلوط شکرو تخم مرغ و… را در ظرفی قرار دهید. اجازه دهید برای چند دقیقه استراحت کنند. یک تابه تفلون بزرگ را روی حرارت ملایم قرار دهید. نچسب بودن تابه در پخت تست فرانسوی بسیار مهم است. اگر حرارت خیلی کم باشد، فرنچ تست بیش از حد شل می‌شود. اجازه دهید تابه خوب داغ شود. وقتی تابه خوب داغ شد، تست‌ها را به تابه منتقل کنید.
اجازه دهید هر طرف تست‌ها به مدت دو تا سه دقیقه بپزد و طلایی شود. فرنچ تست شما آماده است. می‌توانید آن را برش زده، همراه مقداری پودر قند و میوه‌های مختلف سرو کنید. غالبا تست فرانسوی را با عسل و یا تخم مرغ و سوسیس نیز سرو می‌کنند. برخی این تست‌ها را داغ و برخی دیگر آن ها را سرد ترجیح می‌دهند. بسته به سلیقه خودتان، می‌توانید وعده های بسیار متنوعی با این تست‌ها تجربه کنید.

تست
نگهداری فرنچ تست فرانسوی

فرنچ تست اضافی را می‌توانید برای استفاده بعدی فریز کنید. برای این کار اول صبر کنید فرنچ تست فرانسوی کاملا خنک شود. سپس روی یک سینی کاغذ روغنی بکشید و تست‌ها را روی آن بچینید. سینی را نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا تست‌ها کاملا سرد شوند. سپس آنها را در یک کیسه زیپ‌دار بگذارید. بین تست‌های یخ‌زده کاغذ روغنی بگذارید. برای گرم کردن، می‌توانید فرنچ تست فرانسوی را یک دقیقه در مایکروفر قرار دهید، اما اگر می‌خواهید ترد شود بهتر است از توستر استفاده کنید.
نکات پخت فرنچ تست فرانسوی

در تهیه این تست‌ها، می‌تواند از هر نوع شکری استفاده کنید. برای یکدست‌تر شدن مخلوط، پودر قند را پیشنهاد می‌دهیم. اگر از شکر قهوه‌ای استفاده می‌کنید، باید مقدار بیشتری شکر داخل مخلوط بریزید. چون شیرینی شکر قهوه‌ای از شکر سفید کمتر است.
همزمان تعداد زیادی نان تست را داخل تابه قرار ندهید. این کار در روند پخت آن ها اختلال ایجاد می‌کند. پیشنهاد می‌شود حداکثر دو نان تست را با هم داخل تابه قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *