سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد از هر چهار مرد یک نفر و از هر پنج زن یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است و درمان این عارضه نیازمند تغییر اساسی در شیوه زندگی است. این عارضه عامل اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است.
مواد غذایی برای فشار خون

مصرف مواد غذایی سالم برای کاهش فشار خون و حفظ سطح بهینه‌ آن ضروری است. تحقیقات نشان داده‌اند که گنجاندن بعضی از مواد غذایی در رژیم غذایی، به‌ویژه خوراکی‌هایی که حاوی مواد مغذی مثل پتاسیم و منیزیم هستند، به کاهش سطح فشار خون کمک می‌کند. مجله دلتا در ادامه به ۱۰ مورد از بهترین مواد غذایی برای فشار خون بالا می‌پردازد.

فشار خون
مرکبات

مرکبات ممکن است تاثیر زیادی در کاهش فشار خون داشته باشد. این میوه‌ها به حفظ سلامت قلب هم کمک می‌کنند. مرکبات از جمله گریپ‌فروت، پرتقال و لیمو ممکن است تاثیرات زیادی در کاهش فشار خون داشته باشند.

اگر دوست‌ دارید بیشتر با خواص مرکبات آشنا شوید نارنگی، معجزه لاغری تا درمان سرطان را بخوانید.
ماهی سالمون و سایر ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب بهترین منبع اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، که فواید چشمگیری برای سلامت قلب دارند. این چربی‌های مفید ممکن است از طریق کاهش التهاب، به کاهش سطح فشار خون کمک کنند. تحقیقات نشان داده‌اند مصرف بیشتر اسیدهای چرب امگا ۳ با کاهش سطح فشار خون مرتبط هستند.
کنگر فرنگی

کنگر فرنگی یک نوع از سبزیجات برگ‌دار است که موادی مغذی مثل پتاسیم و منیزیم دارد، که همگی در تنظیم فشار خون مفید هستند.

کنگر فرنگی
تخم کدو حلوایی

تخم کدو حلوایی ممکن است کوچک باشد، اما سرشار از مواد مغذی است. این خوراکی حاوی منابع مواد مغذی مهم برای کنترل فشار خون، از جمله منیزیم، پتاسیم و آرژنین، نوعی اسید آمینه مفید برای تولید نیتریک اکسید، است.
انواع لوبیا و عدس

لوبیا و عدس غنی از مواد مغذی مثل فیبر، منیزیم و پتاسیم هستند که به تنظیم فشار خون کمک می‌کنند.
توت‌ها

انواع توت‌ فواید چشمگیر زیادی برای سلامت قلب دارند، به طور مثال توانایی دارند عوامل خطر بیماری قلبی‌ مانند فشار خون بالا را کاهش دهند. توت‌ها منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف هستند.
هویج

هویج یک نوع سالم و مغذی از سبزیجات است که مقدار زیادی ترکیبات فنولیک دارد. این ترکیبات به ریلکس کردن رگ‌های خونی و کاهش التهاب کمک می‌کنند، که این موضوع در کاهش سطح فشار خون مفید است.
کرفس

کرفس یک نوع معروف از سبزیجات است که ممکن است تاثیرات مثبتی بر روی فشار خون داشته باشد. این نوع سبزی حاوی ترکیباتی به نام فتالاید است، که ممکن است به ریلکس کردن رگ‌های خونی و کاهش فشار خون کمک کنند.
بروکلی

یکی از مواد غذایی برای فشار خون بالا بروکلی است. بروکلی فواید زیادی برای سلامتی دارد. بروکلی سرشار از آنتی‌‌اکسیدان‌های فلاونوئید است، که ممکن است از طریق بهبود عملکرد رگ‌های خونی و افزایش سطح نیتریک اکسید موجود در بدن، به کاهش فشار خون کمک کند.
تخم کتان و دانه چیا

تخم کتان و دانه‌ چیا دانه‌های کوچکی هستند که مواد مغذی مثل پتاسیم، منیزیم و فیبر دارند که برای تنظیم فشار خون مفید هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *