انجیر یکی از خوشمزه‌ترین و مفید‌ترین میوه‌هایی است که می‌توانید در مناطق بومی آسیای غربی، خاورمیانه، نواحی هند و ترکیه پیدا کنید.
انجیر خشک

میوه خشک‌شده انجیر برای بهبود سلامتی بسیار عالی است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مهم‌ترین مزایای خوردن انجیر خشک، بهبود و تقویت استخوان، کاهش فشارخون، بهبود هضم، کمک به کاهش وزن و تنظیم علائم دیابت است. همراه مجله دلتا باشید تا با خواص شگفت انگیز انجیر خشک بیشتر آشنا شوید.

خواص انجیر خشک
انجیر خشک چه خاصیتی دارد؟
خواص انجیر خشک برای استخوان‌ها

اگر به دنبال بالا بردن تراکم استخوان‌های خود هستید باید بگوییم طیف گسترده‌ای از مواد معدنی را خواص میوه خشک انجیر در برگرفته است.

جالب است بدانید زمانی که سن شما بالاتر می‌رود بدن مواد معدنی را از استخوان‌هایتان بیرون می‌کشد. درنتیجه این اتفاق باعث می‌شود استخوان‌ها تراکم خود را از دست می‌دهند و احتمال پوکی استخوان بسیار بالا می‌رود. اگر میوه‌ خشک‌شده انجیر را در میان وعده‌های خود جای دهید روند این اتفاق طبیعی بدن را بسیار کند خواهد کرد.
تاثیر میوه خشک انجیر برای فشارخون

برای بهبود فشارخون می‌توانید از خواص انجیر خشک کمک بگیرید. میوه خشک‌شده انجیر مقدار قابل‌توجهی پتاسیم در خود دارد.

پتاسیم موجود در این میوه موجب کاهش چشمگیر فشارخون می‌شود. این ماده‌ معدنی به گشادشدن عروق و رگ‌های خونی کمک ویژه‌ای می‌کند.
بالا بردن سیستم ایمنی

یکی از ویتامین‌های حیاتی که بسیار در میوه خشک‌شده انجیر وجود دارد ویتامین C است. ویتامین C موجود در این خوراکی جز کلیدی بالا بردن هر سیستم ایمنی بدن است. این ویتامین مانند آنتی‌اکسیدان در بدن عمل می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها بدن را به ترشح بیشتر گلبول سفید تشویق می‌کنند. زمانی که میزان گلبول سفید بدنتان بالا باشد دفاع شما را در برابر عفونت‌های مختلف و عوامل بیماری‌زای خارجی بسیار بالا و قوی خواهد شد.
پیشگیری از سرطان

برای پیشگیری از انواع سرطان‌ها می‌توانید از خواص انجیر خشک بهره‌مند شوید. میوه خشک‌شده انجیر دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بسیار بالایی است.

آنتی‌اکسیدان‌ها مانند یک محافظ به دور سلول‌های بدن می‌پیچند و اجازه نمی‌دهند رادیکال‌های آزاد سلول‌های سالم را سرطانی کنند.
فواید این میوه برای دیابت

خواص انجیر خشک برای افراد دارای دیابت بسیار منحصربه‌فرد است. این میوه خشک‌شده غنی از فیبر است. این فیبر می‌تواند آزادسازی گلوکز و ترشح انسولین را در بدن تنظیم کند. درنتیجه قند بالای خون کاهش پیدا می‌کند.
بهبود گلودرد و گرفتگی صدا

برای بهبود گلودرد یا باز شدن صدای گرفته می‌توانید از خواص انجیر خشک کمک بگیرید. میوه خشک انجیر را اگر دردهان نگه‌دارید خاصیت لعابی پیدا می‌کند. این لعاب گرفته‌شده از میوه خشک‌شده انجیر درد گلو را بسیار کاهش می‌دهد. همچنین روند بهبود گرفتگی صدا را سرعت می‌بخشد.
درمان یبوست

برای درمان یبوست می‌توانید از خواص انجیر خشک کمک بگیرید. این میوه دارای فیبرهای نامحلول است. فیبرهای نامحلول به‌صورت هضم نشده وارد روده بزرگ می‌شوند.
بخشی از این فیبرهای نامحلول موجود در این میوه خوراک باکتری‌های مضر می‌شود. این عملکرد باعث تقویت ماهیچه‌های روده می‌شود. در نتیجه روده با قدرت بیشتری می‌تواند مدفوع را خارج کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *