قارچ با درمان کم خونی و تنظیم سطح کلسترول خون، نقش مهمی در سلامتی دارد و مصرف آن در وعده‌های روزانه توصیه می‌شود.
قارچ شکم پر با پنیر

اگر دنبال پیش‌غذایی می‌گردید که سریع آماده شود، حتما قارچ شکم پر با پنیر شایربلو را امتحان کنید. این غذا با ساده‌ترین مواد که معولا در یخچال همه پیدا می‌شود، در کمتر از ۴۰ دقیقه آماده می‌شود. به خاطر این‌که در تهیه آن از روغن زیتون، قارچ و پنیر استفاده می‌شود، غذایی پرخاصیت و خوشمزه است. با مجله دلتا همراه باشید.

قارچ شکم پر با پنیر شایربلو یکی از دورچین‌های لذیذ برای انواع غذاها مانند استیک، ماهی و مرغ است. این خوراکی لذیذ و متفاوت، در کمترین زمان ممکن آماده می‌شود. همچنین عطر و طعم بی‌نظیر آن را تا مدت‌ها فراموش نمی‌کنید.
مواد لازم برای تهیه قارچ شکم پر با پنیر

قارچ تازه ۵۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
سرکه بالزامیک به مقدار لازم
پنیر شایربلو ۲۵۰ گرم
روغن زیتون یک چهارم فنجان
پنیر پارمسان پودری به مقدار لازم

طرز تهیه قارچ شکم پر با پنیر
مرحله اول

برای تهیه این غذا شما می‌توانید هم از یک منقل در فضای باز و هم از فر استفاده کنید. اگر از فر استفاده می‌کنید، سینی فر را چرب کنید. فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. اگر قصد دارید از منقل استفاده کنید، از یک توری مخصوص برای قرار دادن قارچ‌ها استفاده کنید.

قارچ‌ها را بشویید و ساقه وسط آن را جدا کنید. برای این کار سعی کنید قارچ‌های بزرگتر را انتخاب کنید. وقتی ساقه وسط قارچ را جدا کنید، حفره‌ای داخل آن ایجاد می‌شود.
مرحله دوم

پنیر شایربلو را رنده کنید. پنیر رنده شده را داخل فضای خالی قارچ‌ها بریزید. روی قارچ‌ها نمک و فلفل بپاشید. مقدار نمک و فلفل به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید. دو عدد پیاز متوسط را پوست بکنید، بشویید و خلالی خرد کنید. پیاز خرد شده و قارچ‌های پر شده روی سینی فر بچینید. به صورتی بچینید که پنیرها رو به بالا باشند.
مرحله سوم

روی پیازها با کمک یک قلم‌مو روغن زیتون بمالید. یا این‌که می‌توانید پیازها را بعد از خرد کردن در روغن زیتون بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. روی پیازها هم می‌توانید نمک و فلفل بریزید.
مرحله چهارم

سینی را داخل فر یا توری را روی منقل قرار دهید. گاهی پیازها را زیر و رو کنید تا از همه طرف حرارت ببیند. قارچ‌ها را برنگردانید چون پنیر داخل آن بیرون می‌ریزد. تا زمانی قارچ‌ها را روی منقل یا داخل فر بگذارید که پنیر آب شود و قارچ نرم شود. پیازها هم در این فاصله گریل و کمی نرم می‌شوند. شعله را خاموش کنید. قارچ‌ها را داخل ظرف سرو بگذارید و روی آن پیاز گریل شده و پنیر پارمسان پودری بریزید. می‌توانید موقع سرو کمی سرکه بالزامیک روی قارچ‌ها بریزید. قارچ شکم پر شما آماده است. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *