قرمز شدن چشم مشکلی بسیار متداول است و دلایل زیادی دارد و معمولاً علامت بیماری‌های چشمی است. در حالی که برخی از این مشکلات چندان جدی نیستند، برخی دیگر جدی بوده و نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند. در بررسی علت قرمزی چشم با بخش سلامت مجله دلتا همراه باشید.
علت قرمزی چشم‌ها

قرمزی چشم‌ها به علت گشاد شدن رگ‌های خونی ظریف که در سطح چشم جای گرفته‌اند رخ می‌دهد. قرمزی چشم می‌تواند دلیلی برای نگرانی باشد. با این حال، بیشترین مشکلات چشمی وقتی اتفاق می‌افتند که قرمز شدن چشم با درد یا تغییر در بینایی همراه شود.
دلایل محیطی

دلایل محیطی چشم قرمز عبارت‌اند از: آلودگی هوا، وجود دود در فضا، هوای خشک، گرد و خاک، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی (مثل کلر استخر) و نور شدید خورشید.
مشکلات جدی

شرایط جدی که باعث ایجاد قرمزی چشم می‌شوند عبارت‌اند از: عفونت چشم، ضربه یا آسیب‌دیدگی چشم، جراحی اخیر چشم و زخم قرنیه.
سبک زندگی

علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل مربوط به سبک زندگی نیز می‌توانند در قرمز شدن چشم نقش داشته باشند. به عنوان مثال مصرف الکل زیاد می‌تواند چشم را قرمز کند. استفاده مداوم از دستگاه‌های دیجیتالی و خواب ناکافی نیز از دیگر دلایل قرمزی چشم هستند که مربوط به سبک زندگی افراد است.

قرمزی چشم

پیشگیری

برای پیشگیری از این عارضه، باید همیشه از پاکیزگی دست‌های خود مطمئن باشید. لوازم آرایشی بی‌کیفیت مصرف نکنید و همین‌طور بیش از اندازه از لنز استفاده نکنید. از لمس کردن و مالش چشم‌هایتان بطور جدی خودداری کنید.
چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

علائم شما بیش از یک هفته طول کشیده است.
دچار تغییر در بینایی شده‌اید.
دچار درد چشم شده‌اید.
به نور حساس شده‌اید.
یک یا هر دو چشمتان ترشح دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *